Виявлена найближча до чорної діри зірка

14 березня в 12:10

Зірка здійснює оборот навколо чорної діри за півгодини.

33
Система Х9 розташовується на відстані 14,8 тисяч світлових років від Землі
Астрономи з Альбертського університету виявили незвичайну подвійну систему, яка складається з білого карлика і чорної діри. При цьому зірка розташована настільки близько до чорної діри, що здійснює оборот навколо неї за півгодини. Про свою знахідку дослідники повідомили в журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

Подвійна система Х9 розташовується у Чумацькому Шляху, на відстані 14,8 тисяч світлових років від Землі, в кульовому скупченні 47 Тукана. Дослідники виявили в ній присутність великої кількості кисню, що підтверджує, що один з її компонентів є білим краликом. Крім того, вчені відзначили, що яскравість цього джерела змінюється з періодом близько 28 хвилин – судячи з усього, саме такий час потрібен зірці і дірі, щоб зробити повний оборот навколо загального центру мас.

Астрономи припускають, що колись крихітний і тьмяний білий карлик міг бути червоним гігантом, проте зустріч з чорною дірою закінчилася для нього втратою зовнішніх оболонок, залишивши лише щільне ядро, що збереглося на стабільній орбіті близько до діри. Мало-помалу вони втрачали енергію обертання, поки не наблизилися до нинішнього тісного сусідства.