Вчені змогли діагностувати рак шлунка за диханням пацієнта

Вчені змогли діагностувати рак шлунка за диханням пацієнта Вчені змогли діагностувати рак шлунка за диханням пацієнта © doctortipster.com
Клінічні випробування "електронного носа" показали дивовижний результат - у 90% випадків діагноз раку шлунка був поставлений за диханням пацієнта.

Ізраїльські вчені спільно з колегами з Китаю і Латвії розробили новий метод діагностики одного з найнебезпечніших видів раку - раку шлунка - за диханням пацієнта. Дослідники сподіваються, що цей вид діагностики у майбутньому допоможе відмовитися від гастроскопічного дослідження, повідомляє HLmed.

Новий метод діагностики став можливим завдяки приладу, розробленому у хайфському Техніоні під керівництвом професора Хосена Хаїка. Прилад імітує собачий нюх і дозволяє вловлювати специфічний запах ракових клітин, які потрапляють разом із кров'ю в легені людини, а потім - у дихання.

Робота "електронного носа" була перевірена на 130 пацієнтах з Китаю, що мають проблеми з шлунково-кишковим трактом. Три чверті взятих зразків дихання були використані для "налаштування" приладу. Вчені виділили п'ять хімічних речовин, що сигналізують про наявність ракових клітин.

Чверть "образів дихання", узятих у китайських пацієнтів, були відправлені до Хайфи без будь-яких супровідних документів, для того, щоб ізраїльські фахівці могли лише за допомогою "електронного носа" поставити діагноз.

У звіті, опублікованому міжнародною групою вчених в журналі British Journal of Cancer, йдеться, що в 90% випадків діагноз був поставлений вірно. Вчені також відзначають, що в 94% випадків прилад дозволяє виявити рак на ранній стадії. !zn