Вчені виявили в рештках зірки, що вибухнула, надшвидкісну "кулю"

Вчені виявили в рештках зірки, що вибухнула, надшвидкісну "кулю" "Куля" рухається на швидкості 100 кілометрів на секунду
Об'єкт міг бути утворений у результаті діяльності прихованої чорної діри.

Астрономи виявили невеликий об'єкт, який переміщувався всередині хмари молекулярного газу навколо наднової зірки на швидкості більше 100 кілометрів в секунду. Дослідники назвали цей об'єкт "кулею" і припускають, що він був утворений в результаті діяльності прихованої чорної діри. Крім того, виявлений об'єкт обертається у напрямку, протилежному обертанню Чумацького Шляху, повідомляється на сайті Нобеямской радіообсерваторії.

У ході дослідження вчені вивчили молекулярну хмару, яка була утворена залишками наднової зірки W44. Хмара віддалена від Землі на відстань 10 тисяч світлових років. Дослідники виявили, що невелика частина зоряної речовини різко розганяється і її загальна кінетична енергія в кілька десятків разів більша за ту, що могла б бути отримана при вибуху зірки.

Вчені розробили два сценарії утворення "кулі". По одному з них газ накопичувався поблизу чорної діри в щільну масу, що призводило до подальшого вибуху і викиду речовини. За другим сценарієм частина хмари розганяється самою чорною дірою.

Раніше повідомлялося про те, що вчені відкрили екзопланету з орбітою, що суперечить теоретичним моделям. Обертаючись навколо досить невеликої зірки, вона відхилена від площини обертання зірки на 76%. Планета має масу, близьку до маси Юпітера, але розташовується на більш близькій відстані до зірки.