Вчені виявили в мозку людини "гени інтелекту"

22 грудня 2015 в 12:35

У зміненому стані ці ж гени можуть призвести до епілепсії та когнітивного дисбалансу.

мозг человека
Вчені виявили два кластера генів, що відповідають за розвиток інтелекту
Naked Science

Вчені з Імперського коледжу Лондона визначили в мозку людини два кластера генів, які відповідають за розвиток інтелекту. В ході досліджень вчені встановили, що ці гени в зміненому стані можуть призвести до епілепсії та когнітивного дисбалансу. Про своє відкриття вчені розповіли в журналі Nature Neuroscience.

Вчені вивчили стан мозку пацієнтів, щодо яких проводилося нейрохірургічне втручання, пов'язане з розвитком епілепсії. Потім результати аналізу тисяч генів були зіставлені з даними здорового мозку людей, які успішно пройшли IQ-тести, і людей з різними неврологічними розладами.

Читайте також: Зв'язки всередині мозку можуть бути використані для ідентифікації особистості

Під час досліджень вченими були виявлені гени М1 і М3, які впливають на когнітивні функції індивіда. За словами провідного автора дослідження Майкла Джонсона, "ми знаємо, що генетика відіграє важливу роль у формуванні інтелекту, але досі не було точно відомо, які гени за це відповідають. Знаючи ці гени, ми зможемо проводити маніпуляції з ними, штучно підвищуючи рівень інтелекту – але це, звичайно, поки тільки в теорії".

При цьому Джонсон зазначив, що гени, які відповідають за розвиток інтелекту у здорових людей, у зміненому вигляді були відповідальні за розвиток епілепсії у хворих людей.

мозг человека
Naked Science

Раніше повідомлялося про те, що вчені спростували існування "чоловічого" і "жіночого" мозку. У результаті досліджень було встановлено, що з 116 вивчених регіонів тільки в 10 спостерігаються істотні анатомічні відмінності між чоловіками і жінками. Значні відмінності в анатомії спостерігалися тільки у 28% всіх вивчених нервових систем. При цьому одночасна поява анатомічних відмінностей у 8-10 зонах спостерігалося лише у 5,8 відсотків індивідів.

За матеріалами: Naked Science