Вчені виявили на Плутоні блоки льоду, що рухаються

Вчені виявили на Плутоні блоки льоду, що рухаються На Плутоні існують блоки льоду, що рухаються © nasa.gov
Переміщення азотного льоду можливо в тому випадку, якщо товщина крижаних блоків дорівнює 400-1000 кілометрів.

Дослідники місії New Horizons заявили про те, що на Плутоні можливі геологічні зміни, які відбулися в останні кілька сотень років, і оцінили товщину азотного льоду на області, неформально названою плато Супутник. Результати досліджень вчених були опубліковані на сайті arXiv.org.

У ході дослідження вчені побудували модель, яка описує рух азотних льодів на плато Супутник, з використанням новітніх даних, отриманих апаратом New Horizons.

Читайте також: Під поверхнею Плутона може існувати стародавній океан – вчені

Шарувате переміщення азотних льодів замороженою метановою поверхнею можливо в тому випадку, якщо товщина крижаних блоків становить близько 400-1000 метрів. Одна з таких подій була виявлена на плато Супутник, де, на думку дослідників, кілька століть тому льодова плита накрила метанову поверхню. На сході плато Супутник також виявлені особливості, які свідчать про міграцію азотного льоду з області Томбо.

New Horizons - автоматична міжпланетна станція NASA, запущена в рамках програми "Нові рубежі" (New Frontiers) і призначена для вивчення Плутона і його природного супутника Харона.

Запуск було здійснено 19 січня 2006 року, з прольотом Юпітера (і гравітаційним маневром в його полі тяжіння) у 2007 році і Плутону - в 2015 році. Повна місія станції New Horizons розрахована на 15-17 років.

Станція New Horizons максимально наблизилася до Плутона (12,5 тисяч км) 14 липня 2015 року в 14:50 за київським часом. Космічний апарат протягом 30 хвилин повинен був провести близько 150 наукових вимірювань. Однак існувала ймовірність, яка дорівнює 0,01%, що New Horizons може бути втрачено через зіткнення з частинками космічного пилу і великими тілами. Після прийняття "дзвінка" від міжпланетної станції, вчені переконалися в успішному виконанні нею своєї головної місії.

Очікується, що в 2019 році станція досягне планетоїда 2014 MU69 – об'єкта в поясі Койпера, обраного в якості можливої нової цілі для New Horizons.