Вчені розкрили механізм появи спалахів на Сонці

Вчені розкрили механізм появи спалахів на Сонці Вчені дізналися, як з'являються спалахи на Сонці © NASA
Невеликі спалахи і потужні корональні викиди є наслідком одних і тих же процесів.

Вчені заявили про те, що невеликі спалахи на Сонці і потужні корональні викиди є наслідком дії одних і тих же сил, які змушують магнітне поле світила вириватися назовні і "витягувати" за собою гарячу матерію зірки. Висновки дослідників опубліковані в журналі Nature.

Земля і Сонце мають потужні магнітні поля, які постійно взаємодіють одне з одним і структура яких безперервно змінюється сама по собі. Ці зміни часто призводять до того, що силові лінії їхніх полів розриваються і потім повторно з'єднуються один з одним. Подібні процеси дослідники називають "перез'єднанням", вони призводять до виділення величезної кількості енергії. Це є причиною появи спалахів на Сонці та північних сяйв біля полюсів Землі – вивільнена енергія магнітного поля розганяє частинки в околицях нашої планети і змушує Сонце викидати величезні маси гарячої плазми під час спалахів на його поверхні.

Тепер же вчені спостерігали за утворенням потужних корональних викидів і невеликих спалахів на Сонці. Як відзначають вчені, і ті, і інші викиди матерії Сонця пов'язані з тим, що лінії магнітного поля світила з якихось причин виходять у відкритий космос, тягнучи за собою розпечену плазму.

У ході дослідження вчені створили комп'ютерну модель мініатюрних корональних викидів, схожих на корональні джети. Виявилося, що джети і потужні корональні викиди, швидше за все, формуються завдяки одним і тим же механізмам, пов'язаним з поведінкою областей різної полярності на поверхні Сонця. Якщо це так, то це помітно спростить передбачення спалахів на Сонці і допоможе вченим швидше дізнаватися про можливу небезпеку для життя техніки і людей на Землі.

Раніше NASA представило вражаюче тридцятихвилинне відео, на якому зображено Сонце в форматі Ultra HD. Відео показує активність на Сонці, недоступну для спостереження без спеціального обладнання.