Вчені оживили тихоходок, що перебували у тридцятилітній заморозці

Вчені оживили тихоходок, що перебували у тридцятилітній заморозці Тихоходки перебували у замороженому стані більше 30 років © Lenta.ru
Тихоходки були заморожені при температурі мінус 20 градусів Цельсія.

Кріобіологи з Національного інституту полярних досліджень у Токіо повернули до життя тихоходок, які 30 років перебували в стані анабіозу в заморожених Арктичних мохах. Про результати роботи вчених було повідомлено в журналі Cryobiology.

Вчені оживили двох тварин, які перебували у замороженому при мінус 20 градусів Цельсія стані з 1983 року. Перша тварина померла через 20 днів після розморожування, а друга вижила і 23 дні відклав яйця.

Крім того, у мохах вчені виявили яйця тихоходок, з яких, не дивлячись на тривалу заморозку, з'явилося життєздатне потомство. За словами вчених, вони вперше спостерігали здатність тихоходок розвиватися з яєць після настільки тривалої заморозки.

Читайте також: Китайські вчені планують здійснити квантову телепортацію на 1200 кілометрів

Тривалий період виходу зі стану криобиоза дозволяє припустити, що тваринам знадобився час на відновлення функцій організму та генетичних систем для подальшого існування. Біологи збираються продовжити дослідження цих тварин.

Тихоходки є типом безхребетних тварин, близьким до членистоногих і нематод. Вони вважаються найбільш витривалими тваринами планети. Зокрема, тихоходки здатні переносити перебування в рідкому кисні при температурі мінус 193 градусів за Цельсієм протягом 20 місяців.

Раніше повідомлялося про те, що вчені знайшли новий спосіб склування – кріозаморозки людини без утворення кристалів льоду. Відкриття дає великі можливості використання наднизьких температур для збереження живих тканин і органів.