NASA "повернула" Voyager-1 в Сонячну систему

NASA "повернула" Voyager-1 в Сонячну систему Voyager-1 © NASA

Американське космічне агентство уточнило критерії, за якими можна судити про вихід космічного апарату Voyager-1 за межі Сонячної системи. Про це повідомило агентство на сторінці місії в інтернеті.

За прийнятими науковою групою критеріями, навколо Voyager-1 повинна змінитися орієнтація магнітного поля. За даними вчених, що супроводжують апарат на Землі, цього не сталося.

Voyager-1 все ще перебуває у геліосфері - великому "міхурі", утвореному сонячним вітром і сонячним магнітним полем. Всередині геліосфери знаходиться Сонце і планети. По мірі віддалення від Сонця швидкість його вітру слабшає. Умовним кордоном геліосфери є так звана геліопауза, де вплив сонячних променів слабшає настільки, що тиск міжзоряного середовища і сонячного вітру врівноважуються. Оскільки кордони цих регіонів розмиті і визначаються тільки їхнім впливом на апарат, то NASA обрала кілька ознак, за якими можна вважати простір навколо апарату міжзоряним простором або черговим регіоном геліосфери.

Таким чином NASA спростувала вчорашнє повідомлення журналу Американського геофізичного союзу про те, що космічний апарат покинув Сонячну систему. Журнал опублікував звіт вчених з університетів Нью-Мексико і Меріленда, в якому вони припустили, що Voyager-1 перейшов у новий регіон геліосфери, бо його різко перестали бомбардувати протони і альфа-частинки Сонця (їхня кількість скоротилася в 300-500 разів), а інтенсивність галактичних променів зросла в два рази. При цьому самі автори не стверджували, що апарат вийшов за межі геліосфери, однак прес-реліз саме з таким заголовком розіслав журнал. Пізніше видавці скорегували заголовок.

Voyager-2 і Voyager-1 (всупереч нумерації вони стартували саме в такому порядку) вирушили у космос в 1977 році. Завдяки вдалому розташуванню планет, космічним номерам вдалося попрямувати до меж Сонячної системи.

Voyager-1 перебувають від Землі на відстані 123 астрономічні одиниці (тобто відстаней від Землі до Сонця). Це приблизно 18,4 мільярда кілометрів. Обидва апарати живляться від радіоізотопних джерел енергії. Очікується, що енергії від них вистачить приблизно до 2025 року. !zn