Астрономи відкрили нову карликову планету

Астрономи відкрили нову карликову планету Карликова планета розташовується на відстані 9,3 мільярдів кілометрів від Сонця © Naked Science
Планета розташовується на відстані 9,3 мільярдів кілометрів від Сонця.

Астрономи Чад Трухільо, Скотт Шеппард і Девід Толен заявили про відкриття нової карликової планети 2015 KH162, яка знаходиться в Сонячній системі. Повідомлення про планеті було розміщено на офіційному сайті NASA.

2015 KH162 розташувалася на відстані 9,3 мільярдів кілометрів від Сонця, майже в два рази далі, ніж Плутон. Діаметр планети склав 400-800 кілометрів, а повний оборот навколо Сонця вона здійснює за 500 років. Вперше 2015 KH162 помітили в травні 2015 року в сузір'ї Змії за допомогою телескопа Кека, розташованого на Гаваях. Кілька місяців у астрономів пішло на те, щоб уточнити отримані дані і підтвердити існування карликової планети.

За визначенням Міжнародного астрономічного союзу, карликова планета представляє собою небесне тіло, яке обертається навколо Сонця, має достатню масу, щоб стати майже круглою, і не може очистити свій орбітальний шлях. Головна відмінність між карликовими планетами і планетами полягає в тому, що останні розчищають свій шлях навколо Сонця, в той час як карликові планети, як правило, мають орбіти, що перетинають зони інших подібних об'єктів, наприклад, пояс астероїдів або пояс Койпера.

На сьогоднішній день офіційно визнано існування п'яти карликових планет: Церера, Плутон, Еріда, Макемаке і Хаумеа.

Раніше повідомлялося про те, що астрономи звузили область пошуків дев'ятої планети Сонячної системи. Вивчивши дані космічної станції Cassini, яка займається вивченням Сатурна, вчені виключили два регіони Сонячної системи. Вони підтвердили, що дев'ята планета розташовується на околицях Сонячної системи, але "не просто в будь-якому місці".