Топ Новини

Вчені знайшли в шматку бурштина павука віком 49 мільйонів років

18 травня 2011 в 16:19
Нові технології рентгенівської комп'ютерної томографії дозволили вченим у деталях розгледіти павука віком 49 мільйонів років, який застигнув у шматку бурштина. Підсумки цього дослідження опубліковані в журналі Naturwissenschaften.
yantar.jpg
kaliningrad.mid.ru

Янтар є багатим джерелом останків древніх комах, павукоподібних та інших дрібних істот. Вони застрягали в липкій смолі, яка з часом тверділа, перетворюючись на   саркофаг. Частіше за все вчені працюють з бурштином, знайденим у Прибалтиці - його середній вік становить близько 49 мільйонів років.

У даній роботі автори вивчали зразки бурштину з приватної колекції, що зберігається в Берлінському музеї природної історії. Через те, що фрагменти бурштину довгий час контактували з киснем, їх поверхня покрилася
тріщинами і стала каламутною.

Звичайними методами розгледіти вміст цих фрагментів було неможливо, тому вчені використовували рентгенівську комп'ютерну томографію з подальшим комп'ютерним моделюванням. У результаті авторам вдалося
відновити тривимірний образ застряглого в одному з фрагментів бурштину павука. Побачити його можна тут.

Виявилося, що в стародавньому бурштині віком 49 млн років перебуває павук із сімейства Sparassidae, представники якого сьогодні мешкають у тропіках і деяких регіонах південної Європи. У минулому ці павуки, очевидно, населяли і центральну частину Європи. Представники сімейства Sparassidae - це найбільші й найактивніші павуки, тому зазвичай їх ніколи не знаходять у бурштині.

Нещодавно інший колектив дослідників виявив в Індії великий фрагмент бурштину, в якому знаходиться дуже багато комах, павукоподібних та інших членистоногих. Вік знахідки складає близько 50 мільйонів років.
За матеріалами: Лента.ру