Топ Новини

Вчені визначили, що електрон - ідеальна сфера

27 травня 2011 в 16:02
Фізики визначили форму електрона з точністю, яка на багато порядків перевершує точність всіх зроблених раніше вимірювань. Робота вчених з'явилася в журналі Nature, а коротко результати описані в прес-релізі Імперського коледжу Лондона.
Електрон - елементарна частка, що має негативний електричний заряд. Існуючі теорії, що пояснюють пристрій фізичного світу, припускають, що електрон має практично ідеальну сферичну форму (хоча форма елементарної частки - умовне поняття). Проте провести точні вимірювання цього параметра досить складно.

Підготовка і проведення експерименту, описаного авторами нової роботи, зайняли близько десяти років. Учені працювали з молекулами фториду ітербію - за допомогою особливим чином організованих лазерів фахівці вимірювали
найменші коливання, які здійснювали електрони, що знаходяться в молекулах.

У тому випадку, якщо ця елементарна частка не є ідеальною сферою, коливання будуть відбуватися приблизно так само, як відбуваються коливання погано збалансованої дзиги.

У ході експериментів дослідники з'ясували, що відхилення від ідеально сферичної форми в електроні не перевищують 10-28 сантиметри.

Іншими словами, якщо збільшити розмір електрона до розмірів Сонячної системи, то розмір відхилень виявиться менше товщини волосся.

У майбутньому вчені мають намір провести ще більш точні вимірювання форми електрона. Для цього вивчається речовина, якою необхідно охолодити до екстремально низьких температур, коли теплові руху в молекулах дуже сильно уповільнюються, і знову визначити параметри руху електронів.

Нещодавно інший колектив дослідників уточнив розмір ще однієї надзвичайно важливої ​​для фізиків частки - протона. Виявилося, що його діаметр на чотири відсотки менше, ніж вважалося до цих пір.
За матеріалами: Лента.ру