Комахи здатні перетворювати світло на електрику

Особлива будова тіла східних шершнів, поширених від Південної Європи та Африки до Індії з Китаєм, дозволяє їм перетворювати сонячне світло на електрику. Окрім того, механізм обміну речовин відбувається у них не так, як в інших комах.«Живі електростанції» належать до виду Vespa orientalis і є єдиними представниками шершнів, які витримують сухий клімат. Більше того, у розпал світлового дня їхня активність значно посилюється. Вчені давно помітили цю особливість, однак пояснити її вони змогли тільки зараз. Відкриття зробила команда ентомологів з Ізраїлю та Великої Британії під керівництвом доктора Маріана Плоткіна, що представляє Університет Тель-Авіва. За допомогою атомно-силового мікроскопа дослідники виявили, що частина спини і черевця комахи, пофарбована в яскраво-жовтий колір, має особливу будову. Вона складається з виступів, які перекривають один одного, у кожному з яких є крихітний отвір. Потрапивши в таку «пастку», сонячний промінь вступає у біохімічну реакцію з пігментом ксантоптерином, у результаті чого виділяється електрична енергія, призначення якої поки залишається невідомим. Інша частина тіла Vespa orientalis має коричневий відтінок. Шкірочка тут покрита мережею заглиблень, які розсіюють сонячне світло. Було зроблено і ще одне дивне відкриття, пов'язане з цим видом. Метаболізм у східних шершнів здійснюється в жовтому пігментному шарі, тоді як у більшості комах це відбувається у так званому жировому тілі, яке розташоване в черевці і виконує приблизно ті ж функції, що й людська печінка.

За матеріалами Бі-бі-сі, Компьюленты