Топ Новини

Виборча кампанія-2012 б'є рекорди за витратами: на рекламу партій виділено півмільярда

2 жовтня 2012 в 08:11
Виборча кампанія цього року може стати найдорожчою в історії України. У нинішній кампанії на національному рівні активно рекламуються тільки вісім партій, їхгій загальний медіабюджет вже перевищив 500 млн гривень. За прогнозами експертів, незабаром ця цифра збільшиться вдвічі.
vybory byut batkivshchina Partiya_Regionov regions-001.JPG
Андрій Товстиженко, ZN.UA

Виборча кампанія цього року може стати найдорожчою в історії України. На 23 вересня партії, що беруть участь у парламентських виборах, купили 37 тис рекламних телевізійних рейтингів, більше 100 тис зовнішніх площин і 120 млн кв. м рекламної площі у друку. Про це свідчать дані медіаагентства ZenithOptimedia, пише «Коммерсант-Украина».

Раніше найдорожчими вважалися парламентські вибори 2007 року. Тоді, згідно з офіційними даними ЦВК, загальний обсяг виборчих фондів 20 партій і блоків становив 581,4 млн гривень, а, за оцінками експертів, їхні загальні витрати на рекламу перевищили 800 млн гривень.

У нинішній кампанії на національному рівні активно рекламуються тільки вісім партій, їх загальний медіабюджет вже перевищив 500 млн гривень. За прогнозами експертів, незабаром ця цифра збільшиться вдвічі - найбільше реклами закуповується саме в останній місяць перед виборами.

Існують і більш песимістичні оцінки зростання рекламного ринку. ТВ-реклама обходиться політичному рекламодавцю в чотири-п'ять разів дорожче, ніж комерційним.

«Є офіційні ціни, які канали зобов'язані опублікувати у «Голосі України», але ці цифри мають мало спільного з дійсністю. Справжні гроші приходять на телеканал не з виборчих рахунків партій, а безпосередньо готівкою», - пояснює керівник продажів однієї з найбільших телевізійних груп.

Крім того, як і у випадку з комерційною рекламою, для політичних роликів телеканали застосовують систему націнок. «Найдорожче партіям обходиться бронювання всього прайм-тайму каналу. Його зазвичай викуповує ПР або партія Наталії Королевської», - додав співрозмовник.

Телеканали заробляють на виборах ще й побічно. У період виборчої кампанії максимально допустимий обсяг реклами був збільшений з 15% до 20%. Однак за перші три тижні вересня політики використовували тільки 47% цього ресурсу, і канали змогли продати решту комерційним рекламодавцям.

Кількість куплених комерційними рекламодавцями пунктів рейтингу в ефірі шести найбільших телеканалів у цей період зросла на 15,7%.

Зростання витрат на політрекламу сталося насамперед завдяки ПР. Вже зараз з медіабюджетів видно, що відрив ПР від конкурентів величезний - тільки на ТБ партія закупила понад 16,5 тис. пунктів рейтингу. Для порівняння, її найближчий «конкурент» партія «Україна - Вперед!» придбала трохи менше 7 тис. пунктів.

Доходи операторів зовнішньої реклами зростуть значно менше - вони змогли підвищити ціни на 30-40%. Цей носій значно більше залежить від місцевої влади, ніж ТБ.

Читайте також:

Кандидати в народні депутати агітують на весіллях із броньовика (ФОТО)

Українці не вірять у те, що новий парламент щось змінить

І влада, і опозиція запевнили Брюссель у своїй перемозі на виборах і пообіцяли співробітництво

За матеріалами: Коммерсантъ-Украина
Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter
Немає коментарів
Loading...
Реклама
USD 25.77
EUR 27.74
Останні новини