Депутати з комітету зі свободи слова: Українська версія Euronews стала рупором пропаганди Януковича

28 серпня 2011 в 07:00
У Комітеті Верховної Ради з питань свободи слова та інформації заявляють про неприпустимість політичної пропаганди в нещодавно створеній українській версії Euronews.
yanukovich_DSC7199.jpg
Андрій Товстиженко, ZN.UA

Про це йдеться у відкритому листі до SOCEMIE/EuroNews про запуск української версії Euronews, який підписали голова цього парламентського комітету Андрій Шевченко і двоє членів - Олександр Абдуллін та Віктор Уколов.

Автори листа привітали виробника Euronews з запуском української версії телеканалу і одночасно висловили серйозну тривогу за редакційну незалежність цього нового проекту.

Зокрема, як йдеться у листі, «вже перший день роботи української версії в ефірі викликав скандал: освітлення подій 24 серпня, в день 20-річчя незалежності України в українській версії виглядало політично заангажованим в інтересах влади».

За словами народних депутатів, порівняння текстів англійської та української версій засвідчує політичне забарвлення української версії. Так, українська редакція обійшла увагою політичний судовий процес над лідером опозиції Юлією Тимошенко та її арешт. Редакція істотно занизила кількість учасників акцій протесту проти президента Віктора Януковича. Також редакція приховала факт заборони владою мирних зібрань громадян у Києві та інших містах України в День незалежності, констатується у відкритому листі.

Як підкреслюють члени Комітету свободи слова, для українських глядачів очевидно, що Національна телекомпанія України, яка сформувала українську редакцію Euronews, жорстко контролюється в інформаційній політиці командою президента В. Януковича. Згідно з численними моніторингами та оцінками міжнародних журналістських організацій (зокрема, «Репортерів без кордонів»), новини державного телеканалу є заангажованими на користь влади і спотворюють висвітлення політичних тем, наголошується в листі.

У зв'язку з цим народні депутати вважають неприйнятним, щоб «ця ганебна практика була перенесена з державного телебачення України на українську версію Euronews. Неприпустимо, щоб за гроші платників податків з України і під прикриттям шанованого у всьому світі бренду Euronews працював пропагандистський канал, який не відповідає журналістським стандартам».

Тому автори листа закликають SOCEMIE як виробника Euronews «попередити ваших українських партнерів про неприпустимість політичної пропаганди у щойно утвореної української версії Euronews».

Також депутати з Комітету свободи слова закликають SOCEMIE розглянути можливість заміни керівництва української редакції Euronews на таке, що зможе гарантувати редакційну незалежність продукту, а також залучити представників української журналістської спільноти, громадянського суспільства для подальшої оцінки якості української версії.

«Для нас як для членів Комітету свободи слова ваша реакція буде одним з факторів при підтвердженні бюджетного фінансування Національної телекомпанії України в наступному році», - йдеться в листі.

За матеріалами: УНІАН
Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter
Немає коментарів
Loading...
Реклама
USD 26.10
EUR 28.01
Останні новини