Топ Новини

Україна у відповідь Росії вводить утилізаційний збір на автомобілі

7 вересня 2012 в 08:05
Україна вводить утилізаційний збір з імпортних автомобілів після невдалої спроби домогтися скасування аналогічних заходів проти своєї продукції у Росії. У Мінекології запропонували позбавити від цього збору лише вітчизняних виробників, що, на думку імпортерів, загрожує країні розглядом в органах СОТ.
avto564564.jpg
tovstyzhenko.com

В Україні буде введений утилізаційний збір з імпортованих у країну легкових і вантажних автомобілів, автобусів та спецтехніки. Відповідний проект постанови Кабміну "Про деякі питання заготівлі та утилізації непридатних до використання транспортних засобів" Міністерство екології та природних ресурсів (МЕПР) опублікувало в середу ввечері, пише "Коммерсантъ-Украина".

Зараз у країні списується близько 100 тис. автотранспортних засобів щорічно, наголошується в супровідному документі до проекту. При цьому належного механізму їхньої утилізації немає. Утилізувати техніку імпортери повинні будуть самостійно, або підписавши договір з уповноваженими підприємствами. Для фінансування цієї програми з імпортерів автомобілів буде стягуватися збір.

- Азаров спрогнозував подорожчання російських авто в Україні на тисячу доларів (ВІДЕО)

Розмір і терміни введення утилізаційного збору в документі не вказані. У проекті зазначається, що Мінекології та Мінекономрозвитку необхідно у двотижневий термін підготувати мінімальний розмір збору. Але глава уряду Микола Азаров раніше заявляв, що він може скласти близько тис. за одиницю техніки. "Якщо ми теж введемо плату для російських автомобілів за утилізацію, то вони на нашому ринку будуть коштувати на тис. дорожче, і українці не будуть їх купувати", - заявляв він.

У документі прямо вказується, що ця міра вводиться у відповідь на дії Росії, яка ввела утилізаційний збір з 1 вересня. Його введення призвело до подорожчання українських автомобілів на 10-12%, наголошується у пояснювальній записці до постанови. В результаті українські компанії ризикують втратити близько 50% продажів - саме стільки зараз експортується в РФ, додають експерти. Справа в тому, що вітчизняна продукція знаходиться в нижньому ціновому сегменті, який чутливий навіть до невеликих змін ціни. А утилізаційний збір становить для легкових автомобілів від 9 до ,37 тис. в залежності від об'єму двигуна, для вантажівок - ,5-12,1 тис. в залежності від тоннажу.

Україна намагалася домовитися з РФ про незастосування збору у відношенні своєї продукції. За два дні до набуття чинності цього збору Київ запропонував Москві чотири варіанти компромісу, заявляв раніше міністр економічного розвитку і торгівлі Петро Порошенко (контролює також одного з найбільших автовиробників "Богдан"), але не один з них не спрацював.

Зараз баланс торгівлі автомобілями між Україною і Росією на користь останньої. За підсумками I півріччя імпорт автомобілів з РФ в Україну склав 19,5 тис. на суму 7,8 млн (автобусів 328 на суму ,9 млн), зазначають в Держстаті. Для порівняння: Україна за цей період експортувала в РФ 13,9 тис. автомобілів на суму 8 млн і 404 автобуси на суму ,4 млн. "Росія експортує 2-3% автомобілів в Україну із загального обсягу виробництва, тоді як Україна майже 50%", - відзначає гендиректор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко.

Росія не пішла на скасування збору для української продукції, так як тоді аналогічних преференцій вимагатимуть й інші імпортери, вважає аналітик російського "ВТБ Капіталу" Володимир Беспалов. Але, на його думку, країни тим не менш можуть знайти компроміс у цій ситуації. "РФ може створити умови для відкриття викрутної збірки українських автомобілів в Росії. Або з українських імпортерів можуть вимагати обов'язкових гарантій щодо утилізації автомобілів після закінчення терміну їхньої експлуатації, який зараз діє відносно російських виробників", - припустив він.

Введення збору виключно з імпортної продукції може трактуватися як порушення норм СОТ, вважає Олег Назаренко. Справляння збору як з імпортерів, так і з виробників передбачала перша редакція постанови (див. "Комерсант" від 14 червня). Але цей документ не був прийнятий через позицію Мінекономрозвитку, стверджує джерело Мінекології: "Ми відправляли проект у профільні міністерства, але якщо від більшості ми отримували якісь доповнення, то МЕРТ взагалі ігнорував його".

Директор департаменту маркетингу концерну "Ніко" Ярослав Вовк вважає, що в нинішньому вигляді збір здійснить негативний вплив на ринок і може призвести до скорочення продажів нових автомобілів на 10%. "Незначна частина споживачів переорієнтується на вітчизняні автомобілі, але більшість покупців просто рідше будуть міняти машини", - говорить він. За словами пана Назаренка, імпортери будуть просити уряд не стягувати з імпортерів збір, а обмежуватися гарантіями щодо утилізації автотранспорту після закінчення терміну експлуатації.

Як повідомлялося, з 1 вересня Росія ввела утилізаційний збір на імпортні автомобілі. На думку експертів, це робиться з метою, у першу чергу, захистити російський автопром в умовах різкого зниження мит після вступу Росії до Світової організації торгівлі (СОТ).

Прем'єр-міністр України Микола Азаров повідомив, що «уряд розгляне питання про введення аналогічного збору в Україні по відношенню до товарів, на які поширюється дія утилізаційного збору в Росії», підкресливши, що «наші дії будуть абсолютно адекватними діям наших російських партнерів».

При цьому, за словами прем'єра, в перспективі Україна планує укласти угоду з Росією про незастосування утилізаційного збору при двосторонній торгівлі.

Читайте також:

Україна у відповідь Росії оголошує «автомобільну війну»

Янукович пропонує підвищити ставку пенсійного збору при купівлі дорогих автомобілів

Азаров дорікнув Росії: Що ж ви, брати наші, так з нас дерете?

 

За матеріалами: Коммерсантъ-Украина
Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter
Немає коментарів
Loading...
Реклама
USD 25.77
EUR 27.74
Останні новини