Туреччина не відмовлялася пропускати танкери зі зрідженим газом для України

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Туреччина не блокувала транзит газу для України, а лише висловлювала побоювання, що танкери з LNG можуть становити потенційну небезпеку для судноплавства.

Надзвичайний і Повноважний Посол України у Туреччині Сергій Корсунський спростував чутки про те, що Туреччина нібито заблокувала реалізацію проекту LNG-термінал. За його словами, Туреччина не може заборонити прохід танкерів зі зрідженим газом через свої протоки.

В інтерв'ю ZN.UA дипломат зазначив, що турецькі Правила морського руху у протоках встановлюють окремі обмеження на розмір танкерів, які можуть проходити через протоки Босфор і Дарданелли, і визначають заходи у випадку перевезення незвичайного (як нафтова платформа) або небезпечного вантажу.

"Але ось що цікаво, у правилах чітко не визначається, що таке "небезпечний вантаж". Це визначення застосовується, як правило, у відповідності з іншими міжнародними конвенціями щодо морського права. У них зріджений газ (LNG - зріджений природний газ) дійсно розглядається як небезпечний вантаж. Але за станом на сьогоднішній день жоден танкер з LNG не проходив через протоки, тому не було прецеденту визнання турецькою владою такого вантажу як "небезпечного". Він просто вимагає особливого ставлення, але аж ніяк не заборони", - підкреслив Сергій Корсунський.

Посол зазначив, що турецька сторона висловлювала свої побоювання з приводу того, що танкери зі зрідженим газом можуть становити потенційну небезпеку для Стамбула і для судноплавства.

"Це питання завжди розглядалося в конструктивному руслі - українська сторона не може не враховувати заклопотаність Туреччини, Туреччина не може заборонити прохід танкерів. Наскільки я знаю, питання полягає в тому, які танкери і скільки, з якою періодичністю могли б проходити протоку безпечно, щоб не створювати додаткових проблем. Те, що відбулося нещодавно, - це просто вкотре Туреччина висловила свою заклопотаність цим питанням і готовність обговорювати можливі альтернативи", - підкреслив він.

"І ще: щорічно через Босфор проходить до 50 тис. суден. Це приблизно 4 тис. на місяць, з яких в середньому 100 танкерів з LPG (LPG - зріджений вуглеводневий газ), що є не менш небезпечним вантажем, ніж LNG. Крім того, протоки проходять сотні танкерів з хімічними продуктами, добривами, не кажучи вже про нафту. До 3 млн бар. нафти на день експортуються через протоки. Наші потреби - приблизно вісім LNG-танкерів на місяць. З урахуванням наведеної статистики несерйозно говорити про нове значне навантаження на протоки", - додав Сергій Корсунський.

Подробиці читайте у наступному номері "Дзеркала тижня. Україна" в інтерв'ю Алли Єрьоменко з Сергієм Корсунським. !zn

Читайте також:

Туреччина блокує український проект LNG-терміналу

Україна і Катар обговорили спільну реалізацію LNG-терміналу

За скандал з проектом LNG-терміналу Каськів отримав догану

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі