«Супер Нуль»: як зробити мобільний зв’язок більш безплатним та більш дохідним

Поділитися
У своєму природному прагненні збільшити прибуток від кожного абонента оператори одностайні, і не завжди це виходить прозоро.

З вересня «Київстар» запровадив нові, ще «більш вигідні та більш безплатні» тарифи. І знову пакет називається словом «супер». Нагадаємо, що першим «супер»-пропозиції запровадив life:), потім МТС іще з 2008 року розвивав лінійку тарифів «Супер МТС» із різними варіаціями.

Її величність абонплата

Суть же всіх нових тарифів зводиться до того, щоб при безплатних дзвінках усередині мережі підвищити дохідність оператора, тобто змусити абонента сплачувати стабільно певну суму щомісяця (хоча б від 30 грн.). Правда, якщо раніше оператори змушували абонента сплачувати певну суму на місяць, щоб його дзвінки були безплатними всередині мережі, але при цьому гроші витрачалися на платні розмови та інші послуги, то тепер «Київстар» пропонує пакетні пропозиції з абонплатою.

Наприклад, суть нового тарифу «Супер Київстар» полягає в тому, що з абонента стягується 1 грн. на день (близько 30 грн. на місяць), після чого він отримує певну кількість безплатних хвилин усередині мережі, а саме 70 на день, тобто 2100 хвилин на місяць. У «Київстарі» порахували, що «таким чином середня вартість однієї хвилини спілкування в новому пакеті майже в 10 разів менша, ніж у непакетному тарифному плані «Класичний», і в 20 разів менша, ніж у непакетному тарифному плані «Базовий». Отже, зниження - очевидне. Якщо ж клієнт бажає телефонувати на мережі інших мобільних операторів дешевше (по 15 коп./хв.), то муситиме сплатити додаткову абонплату - 33 коп. на день (10 грн. на місяць). Однак тепер, хочеш не хочеш, телефонуєш не телефонуєш, - з тебе знімають 30 або 40 грн. на місяць.

У своєму природному прагненні збільшити прибуток від кожного абонента оператори одностайні, і не завжди це виходить прозоро. Так, багато користувачів нарікали, що цього літа «Київстар» примусово переводив їх на нові тарифи. Насправді ж оператор оптимізував свої тарифи і пропонував багатьом абонентам здійснити автоматичний перехід. Процес відбувався в такий спосіб.

Спочатку абонентові надходила СМС із повідомленням про те, що оператор пропонує перейти на «вигідніший» тариф із безплатними хвилинами та іншими перевагами, і перехід буде здійснено через сім днів автоматично. До речі - що, зрештою, цілком зрозуміло, - у повідомленні нічого не йшлося про абонплату. Потім у відповідний день здійснювалося саме переведення, після чого також надходила СМС: якщо абонент не бажає переходити на даний тариф, то можна зв’язатися з оператором кол-центру й повернутися в колишній пакет. Це можна було зробити в певний обмежений оператором строк. Якщо ж споживач цього не робив, то переходив безповоротно.

Так, справді, майже всіх формальностей дотримано. Однак багато хто не читає СМС, найчастіше пенсіонери і діти. Останні якщо й читають чи пишуть СМС, то не надають значення службовим листам або, навпаки, «клюють» на привабливі пропозиції. Власне, це стосується багатьох користувачів, крім того, частині з них просто «в облом» додзвонюватися в кол-центр, тим паче що зробити це буває не так уже й просто.

Інший бік питання полягає в тому, що «автоматично» раніше нікого не переводили. Абонент за свої гроші сам має право вибрати собі тарифний план і має право розраховувати, що без його волі він ніким не змінюватиметься. Для подібного волевиявлення й створюються пільгові умови переходу на нові тарифи, вони мають бути привабливішими і т.ін. Адже можна було, наприклад, пообіцяти місяць-два режиму без абонплати, тисячу СМС, один гігабайт Інтернету або щось подібне. І користувачі самі почали б переходити. Але кортить отримувати прибутки з кожного клієнта вже сьогодні.

Нулі із зірочкою

Подивімося на тарифи інших операторів. Наприклад, на тариф конкурента з довгою назвою «Супер МТС без плати за з’єднання й поповнень». За його умовами надається 60 безплатних хвилин дзвінків усередині мережі на день. Однак за користування даною послугою знімається 70 коп. на день (21 грн. на місяць). При цьому ще дзвінки на інші мережі обходяться в 1,20 грн. От і виходимо на ту саму суму 30 і більше гривень на місяць.

Щоправда, є версії даного тарифу, які мають регіональний характер. Наприклад, «Супер МТС без плати за з’єднання й попов-нень 0-25» діє в Київській і ще трьох сусідніх областях, перебуваючи в яких узагалі не треба платити за розмови всередині мережі (до 70 хвилин на день). За межами ж «рідних» областей і після вичерпання безплатних хвилин вартість зростає до 60 коп. Для того щоб спілкуватися безплатно всередині мережі, наприклад у відрядженні, треба поповнити рахунок на 30 грн., після чого по 33 хвилини на день будуть безплатними впродовж місяця.

Власне, і в інших операторів є вигідніші регіональні тарифи, запроваджені в областях із перекосом споживчих уподобань на користь конкурентів. Так, «Київстару» чомусь віддають перевагу на Заході України, МТС - на Сході і на Півдні, а life:) - у Центрі, у тому числі в Києві. Тому оператори проводять відповідну регіональну політику з усунення перекосів.

Щоб збільшити прибутковість, МТС запроваджує різноманітні розмовні послуги, які роблять і так «безплатний» зв’язок іще безплатнішим. Наприклад, «Повний нуль», який масовано рекламується за участі відомого боксера, а нині депутата Держдуми Миколи Валуєва. Здавалося б, коли й так нуль, куди вже він може бути повнішим? Та ж ні, за підключення послуги треба ще віддати 25 грн. І тоді телефонуй безплатно всередині мережі до кінця осені.

Тарифний план «Вільний life:)» обіцяє безплатне спілкування всередині мережі та дешеві дзвінки на мережі інших мобільних операторів - по 39 коп. за хвилину. Але поруч із нулем бачимо зірочку, значення якої розшифровується в іншому місці сторінки. Виявляється, абонент отримує 3000 хвилин на безплатні розмови на 15 днів після кожного поповнення на 35-39 грн. одним платежем або на 25 днів після кожного поповнення на 40 грн. і більше одним платежем. Таким чином даному операторові вдається заробляти на своїх абонентах уже понад 40 грн. на місяць з кожного. А ви кажете: «life:) - найдешевший оператор»?

І, нарешті, після вправ із секундами та хвилинами, які практикував life:), оператори зупинилися на дивовижній комбінації: вони беруть гроші в першу секунду кожної хвилини відразу за всю хвилину. І про це треба пам’ятати завжди. Всі ці безплатні хвилини витрачаються значно швидше, ніж ви думаєте, а ще швидше знімаються гроші з вашого рахунка при платних хвилинах.

А тим часом є ще безліч інших послуг. Так, якщо ви підключаєтеся вперше або підключаєте дитину, відразу можете попрощатися з першим платежем. Оскільки через недосвідченість ви або ваше чадо починаєте клікати по меню й різних повідомленнях, випадково телефонувати в платну довідку або запускати Інтернет. Тому перший платіж обнуляється дуже швидко, а в борг оператори не працюють. (І це добре, інакше проблем в абонентів передоплаченого сервісу було б набагато більше, ніж зараз.) Уже після другого поповнення треба розбиратися й відключати непотрібні (і при цьому платні) послуги, підключати інтернет-пакети з дешевшим трафіком, словом, учитися й учитися.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі