Щось у них вийшло

Поділитися
Із уже нібито затвердженим урядом проектом головного кошторису країни на наступний рік поки що не змогли ознайомитися ані широка громадськість, ані навіть експерти.

За вже майже сформованою приємною традицією, Кабмін затвердив проект держбюджету на наступний рік у термін, передбачений Бюджетним кодексом (до 15 вересня). За існуючою неприємною традицією - особливості бюджетного планування залишаються таємницею за сімома печатками.

Із уже нібито затвердженим урядом проектом головного кошторису країни на наступний рік поки що не змогли ознайомитися ані широка громадськість, ані навіть експерти.

Станом на 14.00 п’ятниці, 14 вересня, документ не було вивішено ні на сайті Мінфіну, ні на сайті Верховної Ради. Так що оцінювати його якість можна тільки виходячи з офіційно озвучених макропоказників.

Доходи держскарбниці передбачаються на рівні 394,6 млрд. грн. (+6,4% до плану на 2012 рік), видатки - 434,6 млрд. грн. (+6,3%). Тож дефіцит має становити 1,6% ВВП (27,8 млрд. грн.).

Що, взагалі-то, можна було б назвати навіть досягненням, але це якщо повірити в реалістичність згаданих вище цифр. Голова уряду Микола Азаров упевнено назвав підготовлений документ реалістичним, при цьому своєму номінальному начальникові не менш упевнено вторив і міністр фінансів Ю.Колобов під час
своєї прес-конференції.

«Бюджет абсолютно реалістичний, усі фінансові показники оптимально збалансовані, нарощування доходів до бюджету передусім планується за рахунок зростання економіки», - хвалив глава Мінфіну підготовлений у його відомстві документ. Утім, щодо реалістичності зростання економіки, закладеного в проекті держкошторису, саме й виникають головні сумніви.

Так, зростання ВВП країни наступного року передбачається на рівні 4,5%. При цьому його номінальне значення за підсумками 2013-го має досягти 1,7 трлн. грн. за споживчої інфляції 5,9%. Таку ж цифру було закладено в опублікованих ще в квітні середньострокових бюджетних прогнозах. Причому в оптимістичному їх варіанті, який навряд чи передбачав нинішнє погіршення світової кон’юнктури основних статей українського експорту.

З огляду на це, як стверджують багато спостерігачів, значного коригування потребують і показники держбюджету на рік поточний, оскільки нинішні теми зростання ВВП (остання озвучена М.Азаровим цифра - близько 2% зростання за підсумками семи місяців) майже удвічі відстають від визначених чинним бюджетним законом (3,9%).

Незалежні оцінки щодо можливого зростання економіки 2012-го коливаються в діапазоні 1-3%. Серпневий консенсус-прогноз Мінекономрозвитку, що базується на оцінках експертів різних організацій, було погіршено до 2,3% порівняно з 3,2% у квітні ц.р.

Ба більше, за інформацією джерел DT.UA, доволі гарячі дискусії з приводу необхідності переглянути нинішній варіант бюджетного закону під час поточної парламентської сесії відбулися у високих кабінетах як на Грушевського, так і на Банковій. Але поки що взяла гору важка рука прем’єра, тож ревізій не передбачається.

Однак сумнівність підсумків року поточного викликає ще більше запитань до достовірності оцінок відносно року наступного.

Примітно, що ще на початку засідання КМУ сам прем’єр-міністр озвучив прогноз в 3,4% зростання ВВП. Таке його значення збігається з нині діючими прогнозами МВФ і Світового банку (3,5% зростання). Але, як свідчить опублікована вітчизняними ЗМІ інформація, під час розгляду головного фінансового документа країни прогноз реального ВВП змінювався кілька разів. У результаті оптимізм узяв гору, хоча поки що зовсім незрозуміло, на чому цей оптимізм ґрунтується.

Ще один привід для пересудів і здогадів - прогноз динаміки валютного курсу на наступний рік і ціна на газ, що поставляється з Росії (обсяги закупівель якого передбачаються на рівні 24,5 млрд. кубометрів - майже на 10% менше, ніж цього року).

Міністр фінансів під час прес-конференції не відповів на запитання журналістів із цього приводу.

Запитань, які залишаються поки що без відповідей, - безліч. Наприклад, хто буде тими щасливими отримувачами 70,4 млрд. грн. пільг і преференцій, передбачених проектом держкошторису?

Утім, експерти та опозиція пропонують не надавати надто великого значення підготовленому урядом документу, бо його однаково ще ґрунтовно перероблятимуть. А ухвалюватиме, скоріш за все, вже новий парламент. І от остання обставина саме може означати, що небачене для України ухвалення держбюджету до кінця жовтня (тобто до виборів) теж не можна скидати з рахунків, інакше його можуть узагалі цього року так і не прийняти. Адже невідомо, які там будуть розклади в новому парламенті.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі