Топ Новини

Перший фінзвіт Facebook розчарував інвесторів та аналітиків

27 липня 2012 в 10:04
Перший квартальний фінансовий звіт найбільшої у світі соціальної мережі Facebook у статусі публічної компанії розчарував інвесторів та аналітиків ринку різким зростанням витрат і відсутністю прогнозів щодо розвитку бізнесу компанії.
Facebook_4801.jpg
voanews.com

Facebook відзвітувала за другий квартал 2012 року про чистий збиток в розмірі 157 мільйонів доларів проти 240 мільйонів доларів прибутку за аналогічний період минулого року. Звітний період став першим збитковим кварталом для Facebook за останні 2,5 роки. Виручка соцмережі зросла за квітень-червень 2012 року на 32% - до 1,18 мільярда доларів.

За словами фінансового директора Facebook Девіда Еберсмана, збитки були обумовлені безпрецедентними витратами з виплати компенсацій співробітникам у вигляді акцій компанії і опціонів на їхню купівлю, які склали за квартал близько 1,1 мільярда доларів. За їхній рахунок загальна сума витрат Facebook склала у другому кварталі поточного року 1,93 мільярда доларів - майже в 4 рази більше, ніж за аналогічний період 2011 року.

Крім компенсацій, Facebook у другому кварталі істотно збільшила також інші витрати - витрати на маркетинг і адміністративні потреби зросли приблизно в 4 рази, а на розробку продуктів - в сім разів.

Фінансові показники соцмережі стали очікуваними, проте не відповідали ажіотажу, що оточував IPO соцмережі у травні поточного року, відзначає експерт Натан Варді. З ним погоджуються й інші аналітики, називаючи результати Facebook "хорошими, але недостатніми".

Навіть в тому випадку, якщо не враховувати одноразові виплати винагород співробітникам, прибуток Facebook склав лише 295 мільйонів доларів - нижче рівня, очікуваного від компанії, яка отримала в ході IPO оцінку капіталізації у 104 мільярди доларів, вважає Варді, називаючи фінзвіт Facebook "кінцем інтернет-бульбашки". За його словами, аналогічну тенденцію продемонстрували й інші фаворити інтернет-ринку - розробник ігор Zynga і купон сервіс Groupon.

"Після безпрецедентного ажіотажу навколо IPO компанії, інвестори вважали, що Facebook продемонструє більш високу виручку і прибуток", - вважає аналітик з Stifel Nicolaus Джордан Рохан. Крім того, аналітики чекали, що Facebook продемонструє залученість аудиторії - у показниках як прибутку, так і часу, проведеного на сайті.

Число користувачів найбільшої у світі соцмережі Facebook, які хоча б раз на місяць заходять на сайт, перевищило 955 мільйонів - за квітень-червень 2012 аудиторія зросла на 54 мільйони. Щодня на сайт заходять близько 552 мільйонів користувачів. Найбільш активне зростання аудиторії, за словами Еберсмана, було зафіксован у Бразилії, Індії та Японії.

"До виходу на біржу Facebook оцінювалася за зростанням числа користувачів. Тепер, коли вони домоглися глибокого проникнення на більшість західних ринків, очікується, що зростання має перейти в монетизацію", - говорить аналітик з RW Baird Колін Себастіан.

Принциповим питанням, сказав аналітик з Citibank Марк Махейні, є те, чи продовжують користувачі проводити багато часу на сайті Facebook щодня, враховуючи обсяг реклами, який вони отримують з соцмережі.

За словами гендиректора Facebook Марка Цукерберга, аналітики соцмережі постійно аналізують поведінку користувачів щодо стрічки новин і реклами. "Ми зрозуміли, що можемо розміщувати хороші проплачені повідомлення без зниження цінності користувацького контенту, і намагаємося зберігати баланс", - заявив він під час конференц-дзвінка за фінансовими результатами соцмережі.

Бізнес-пріоритетами Facebook на 2012 рік є монетизація мобільної платформи і розвиток так званої соціальної реклами, перш за все, формату Sponsored Stories, зазначив Цукерберг. За його словами, Facebook планує збільшити відсоток соціальної реклами на сайті в найближчі три роки.

Операційний директор Facebook Шеріл Сандберг заявила, що ефективність соціальної реклами формату Sponsored Stories, яка з'являється в стрічці новин користувача, набагато ефективніший за рекламні повідомлення у правій колонці сайту. За звітний квартал Facebook згенерувала 84% виручки або 992 мільйони доларів за рахунок реклами.

Одним з ризиків бізнесу Facebook ще в ході IPO була названа здатність соцмережі монетизувати мобільні сервіси. За звітний квартал Facebook дозволила розміщувати рекламу формату Sponsored Stories у мобільній версії стрічки користувача.

"Ми почали демонструвати, що наша мобільна реклама може бути ефективною", - зазначив Цукерберг. Аудиторія мобільних сервісів Facebook складає зараз близько 543 мільйонів користувачів на місяць, і, за даними соцмережі, власники мобільних пристроїв виявляють більшу активність у соцмережі в порівнянні з користувачами десктопів.

За словами Цукерберга, основним пріоритетом Facebook залишається розвиток успішної соціальної платформи, яка дозволяє розробникам створювати програми й інтегрувати свої сервіси з соцмережею. "Згодом наші найбільші розробники стають нашими найбільшими рекламодавцями", - відзначає він.

Глава Facebook також частково спростував чутки про розробку Facebook-смартфона, кажучи, що створення власного пристрою не є пріоритетним для компанії.

Незважаючи на зростання виручки, інвестори були розчаровані результатами Facebook - акції соцмережі впали на 11% до 23,75 долара на електронних торгах після закриття біржі Nasdaq.

Аналітики були розчаровані, що Facebook не надала конкретних прогнозів зростання в короткостроковій і довгостроковій перспективі. Фіндиректор Facebook Девід Еберсман обмежився заявою, що зростання виручки соцмережі вкрай складно передбачити.

"Трохи прогнозів щодо прибутку, трохи оптимізму щодо майбутніх перспектив могли б поліпшити ситуацію", - заявив аналітик Джордан Рохан з Stifel Nicolaus.

Проте не всі експерти налаштовані песимістично щодо перспектив Facebook. "Щоразу, коли компанія отримує високу оцінку, це піднімає планку. У Facebook є трохи часу, кілька місяців, щоб продемонструвати поліпшення у монетизації", - говорить аналітик з Raymond James Аарон Кесслер.

Facebook провела масштабне IPO, що викликало ажіотаж інвесторів, у травні поточного року. Ціна розміщення акцій Facebook склала 38 доларів за цінний папір, однак перші ж дні торгів супроводжувалися істотним падінням курсу акцій. На закритті торгів Nasdaq у четвер акції Facebook коштували 26,84 долара - майже на 30% нижче ціни первинного публічного розміщення.

Читайте також:

Нова технологія дозволяє знайти будь-який смартфон з Wi-Fi навіть в приміщенні

Facebook заплатить 10 млн дол штрафу за рекламу від імені користувачів

Facebook дозволить дітям створювати свої сторінки

Засновник Facebook вибув зі списку 40 найбагатших людей у ​​світі

 

За матеріалами: , , , The New York Times ,
Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter
Немає коментарів
Loading...
Реклама
USD 25.77
EUR 27.74