На 100% легальний бізнес — дороге задоволення

Поділитися
За підсумками дев’яти місяців компанія Nemiroff заплатила майже 600 млн. грн. податків

Часто труднощі стають перевіркою на витривалість, силу, зрілість. Український виробник міцних алкогольних напоїв - компанія Nemiroff - змогла пережити рейдерську атаку 2011 р., коли виробничі підприємства було зупинено, а діяльність компанії - заблоковано. На щастя, менш ніж за два місяці компанія знову розпочала роботу: повністю відновилися виробництво в Україні й експорт на зовнішні ринки. Відновилися і податкові відрахування. За час вимушеного простою держбюджет недоотримав близько 100 млн. грн. відрахувань від компанії, проте за результатами минулого року виробник став найбільшим платником податків області й увійшов у двадцятку найбільших платників податків України. Перевірку на зрілість компанія пройшла завдяки прозорій моделі бізнесу та ефективній стратегії.

Частка на ринку відповідає податковим відрахуванням

У 2011 р. ДП «УГК «Nemiroff», зайнявши, за даними досліджень RTRI, 17,24% вітчизняного горілчаного ринку, заплатила майже мільярд гривень податків і зборів. Компанія стала єдиним виробником міцного алкоголю, який увійшов у ТОП-20 (18-та позиція) бюджетоутворюючих підприємств України (рейтинг складено журналом «Кореспондент» на основі даних ДПС).

Одночасно, за даними ДПС, компанія Nemiroff очолила список бюджетоутворюючих підприємств Вінниччини, Немирівського району й м. Немирів. «Компанія Nemiroff забезпечила наповнення на 38% державного бюджету Вінницької області. Якщо говорити про місцевий бюджет, частка відрахувань компанії становить 33% у бюджет міста і 28% - у бюджет району», - коментує Лілія Пастушенко, начальник ДПІ в Немирівському районі.

Успішному бізнесу необхідні далекоглядність і довгострокова стратегія з моменту його створення. Саме це з перших днів реалізував творець компанії Степан Глусь. Правильно розставлені пріоритети, прозорість, спрямованість на успіх і якість, грамотна стратегія стали опорою для компанії не тільки в складний період корпоративного конфлікту і рейдерських атак, а й у тривалий період складної економічної рецесії глобальної й національної економік, що розпочався 2008 р. І все ж 2008-2011 рр. стали показовими для компанії й ринку загалом.

Олександр Глусь, голова ради директорів компанії Nemiroff, коментує цю ситуацію так: «Nemiroff - компанія-лідер, приклад соціально відповідального і стабільного бізнесу, відомого в усьому світі. За 20 років роботи на ринку компанія не виготовила жодної пляшки без сплати податків. Єдиний можливий спосіб відносин компанії Nemiroff із державою - робота в стовідсотково правовому полі. Ми на власному досвіді довели, що в Україні можна і потрібно вести прозорий бізнес».

Як домогтися легалізації ринку

Чи важко бути прозорим? Однозначно - так. За оцінками експертів, обсяг тіньового сектору на українському ринку горілки нині перевищує 40%. «Сірий» ринок завдає збитків державі та легальним виробникам горілки. Але найголовніше - це велика небезпека для споживача, оскільки нелегальному виробникові нема сенсу відстежувати якість продукції.

Із проблемою «сірого» ринку, особливо ринку підакцизних товарів, до яких належить алкоголь, у той чи інший час мала справу кожна, навіть найбільш благополучна держава. Часто ця проблема виникає в період становлення, який нині переживає Україна. Благо, що вирішувати проблему легше, коли є успішні приклади світового досвіду.

Наприклад, у Росії для аналізу ринку на предмет легальності порівняли офіційну статистику виробництва підприємств і кількість закупленого спирту й акцизів із даними аудиту в роздрібних мережах. Виробників, які офіційно випускали вдвічі менше, ніж продавали в магазинах, визначили дуже швидко. Тепер в РФ працює електронна система ЄДАПС, що веде повний облік виробництва, імпорту, дистрибуції, до неї підключається кінцева точка контролю - роздріб. Ця система посилила контроль за оборотом алкогольної продукції.

Одним із перших інструментів боротьби з «сірим» ринком є мінімальна роздрібна ціна (МРЦ). Це індикатор для правоохоронних органів. Продукція на полиці, вартість якої нижча встановленої МРЦ, нелегальна. При зафіксованій МРЦ нелегальні виробники, щоб не втратити канал збуту, вимушені продавати горілку за ціною тієї, за яку сплачено податки. Так вони втрачають свою єдину перевагу - демпінгові ціни.

Під час підготовки матеріалу Кабмін оголосив про фіксацію нового рівня МРЦ - 28 грн. Як відомо з попередніх заяв, планується поступове підвищення цін. Легальні виробники розглядають такий крок як захист від недобросовісної конкуренції: «Уряд діє в напрямку легалізації алкогольної галузі. Один із важливих інструментів таких дій - підвищення мінімальних роздрібних цін. Проводячи поетапне підвищення МРЦ, ми розуміємо, що її рівень врешті-решт повинен становити 33 грн. Різниця між собівартістю легального виробництва горілки і встановленою МРЦ має бути мінімальною. У такому разі нелегальні виробники не отримають конкурентних переваг перед легальними за рахунок демпінгу, який можливий тільки при несплаті всіх податків», - пояснює Олександр Глусь.

Мовою цифр

Легальне виробництво - дороге задоволення. І 951,52 млн. грн. податкових відрахувань 2011 р., і близько 600 млн. грн. - за дев’ять місяців
2012 р. - це лише частина вартості прозорого бізнесу. У середньому за рік сума податкових відрахувань компанії збільшується на 24%.

Порівняння даних щодо обсягу виробництва і сплачених податків за 2008-2011 рр. лише підкреслює прозорість та легальність роботи компанії Nemiroff. Тим більше що 2011 р., коли обсяги виробництва Nemiroff знизилися на 17,4%, порівняно з 2010 р., через вимушений простій основного виробництва, обсяг сплачених податків зріс на 14,4%.

Міжнародні стандарти роботи

Усе ж таки прозорим бути вигідно, що доведено на прикладі компанії Nemiroff. Як взірець внутрішнього ринку, компанія також продовжує розбудовувати експортний напрям. Свого часу вона стала першим виробником, який презентував світові українську горілку. Велетенською заслугою є також те, що вона створила сегмент українських горілок на ринку алкоголю №1 у світі - в Роcії. Нині національний продукт широко відомий у світі, а візитною карткою країни традиційно вважається «Nemiroff Українська медова з перцем». І справді, запитуючи в іноземця про перші три асоціації з Україною, у відповідь чуєш: «Кличко, Шевченко, Nemiroff».

Тепер український виробник реалізує продукцію в 78 країнах і послідовно нарощує обсяги експорту. За шість місяців 2012 р., порівняно з аналогічним періодом 2011 р., зростання поставок на ринки СНД і Прибалтики становило 49%. На 21% зросли поставки на зовнішні ринки (країни Європи, Азії, Африки, Америки, в Австралію). На 60% - відвантаження в магазини безмитної торгівлі Duty Free.

2011 р. горілка міжнародного бренда з’явилася на полицях магазинів в Австралії, Новій Зеландії, Сирії, Фінляндії, Японії та Швейцарії.

2012 р. розпочалися поставки в Чилі та Парагвай. Ще до кінця 2012 р. компанія Nemiroff планує вийти на ринки Індії й країн Латинської Америки.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі