Кабмін ризикує провалити свою податкову реформу в Раді

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Кабмін ризикує провалити свою податкову реформу в Раді
Через прописані у проекті одіозні нововведення, такі як спецрахунки з ПДВ, проголосувати за урядовий проект змін до Податкового кодексу депутати погодяться, хіба що їм "викручуватимуть руки" через керівників фракцій.

Депутати відмовляються голосувати за податкову реформу Кабміну, якщо там будуть спецрахунки з ПДВ
Депутати відмовляються голосувати за податкову реформу Кабміну, якщо там будуть спецрахунки з ПДВ

Всупереч закріпленій в коаліційній угоді відмові від спецрахунків з ПДВ, Мінфін і ДФС вже втретє намагаються прописати цю норму в урядових змінах до Податкового кодексу, хоча їх вже двічі відхилив профільний Комітет Ради.

"Те, що робить податкова і Міністерство фінансів, пахне дуже серйозною авантюрою, яка в нинішній воєнний час недопустима, оскільки може стати шкідливою для української економіки в нинішніх умовах", - заявив у коментарі для ZN.UA член Комітету з податкової і митної політики народний депутат від "Народного фронту" Олександр Кірш.

У першу чергу це стосується введення спецрахунків з ПДВ, зазначає він.

Якщо буде реалізована ця ідея, попереджає Кірш, то є загроза, що підприємствам таким чином "омертвлять" величезну кількість оборотних коштів, в середньому 1/12, що неприпустимо.

Депутат пояснює: "Всі підприємства будуть вимагати передоплату. Тому що відвантаження товару без передоплати буде означати, що підприємство, яке відвантажило, але ще не отримало своїх грошей, змушене додатково доплатити за це 20% зі свого рахунку на рахунок казначейства. А якщо підприємство не зробить це вчасно, то йому загрожує штраф у 40% з цих 20% ПДВ. Тобто виходить, що ті, хто поставив без передоплати, повинні, не отримавши ще грошей, ще й заплатити за це. Природно, на цьому тлі буде різко сповільнюватися оборот, зменшуватися оборотність, що призведе до консервації вже напрацьованих господарських зв'язків".

Особливо показово це буде в ситуації з компаніями-монополістами, оскільки їм немає сенсу резервувати свої гроші тільки заради того, щоб отримати право підписувати податкову накладну.

В результаті у тих, хто працює з компаніями-монополістами, ПДВ буде поступово перетворюватися в податок з обороту за ставкою 20%, так як вони залишаться без податкового кредиту.

"Цей варіант, який вводиться щодо спецрахунків ПДВ, гірший навіть, ніж в свій час пропонували Азаров і Ігнатов" - вважає Кірш.

Особливо це позначиться на тих, хто претендує на відшкодування ПДВ, тобто експортерах. Оскільки відшкодування передбачається віднімати з податкового кредиту, його доведеться вносити вдруге.

"Що примітно. В Коаліційній угоді було закріплено, що спецрахунків з ПДВ не буде. Після цього профільний податковий Комітет ВР відхилив ці спецрахунки двічі. І навіть після цього дана норма все одно залишилася в проекті урядового законопроекту про зміни в Податковий кодекс" - дивується він.

Кірш підкреслює: позиція профільного Комітету ВР з даним проектом змін до ПК - єдина, представники всіх фракцій - і "Народного фронту", і "Блоку Петра Порошенко", і "Самопоміч", і навіть "Опозиційний блок" - одностайно висловилися проти спецрахунків з ПДВ і проти інших одіозних положень Податкового кодексу.

"Я не тільки сам буду голосувати проти, але і буду просити всіх депутатів голосувати проти, оскільки рано чи пізно за прийняття цього оновленого Податкового кодексу нам буде так само соромно, як тепер багато депутати не можуть "замолити гріхи" після голосування за закони від 16 грудня. Руйнувати Україну можна по-різному: можна "диктаторськими законами", а можна податковим непрофесіоналізмом", - говорить депутат.

"Це може стати тестом на зрілість для парламенту восьмого скликання: є у нас "новий" парламент, або у нас 420 "кнопкодавів" - говориться він.

"Прийнятий цей кодекс може бути тільки в тому разі, якщо депутатам будуть "викручувати руки" через керівників фракцій", - прогнозує Вона.

Небезпечні податкові новації

Серед інших одіозних моментів - суперечливі новації щодо єдиного податку. В обмін на зменшення ставки ЄП на 1% (якого "ніхто не просив"), по-перше, вводять для всіх, крім базарів, реєстратори розрахункових операцій (РРО, касові апарати - ред.), а по-друге, обмежують витрати усім, хто заплатив єдиноподатникам.

"тобто виходить, що підприємство, яке заплатило єдиноподатнику, не зможе відносити до витрат всю суму, а тільки 70%. В результаті у нас з єдиноподатників у нас можуть залишитися тільки шевці, а ті хто працює з підприємствами, залишаться просто без замовників", - пояснює депутат.

Ця норма, вважає депутат, може стати дуже серйозним ударом по малому бізнесу. "Оскільки єдиний податок - це і дешеві товари, і підвищення рівня життя, та ж зайнятість і, до речі, більше навантаження, ніж на так звані "звичайні" підприємства. То є така пропозиція знищує тих, хто забезпечує формування середнього класу".

Ще одна "дурна" норма - про те, щоб Податковий кодекс у частині податку на прибуток не застосовувався, і фактично для нього діяв бухгалтерський (фінансовий) облік при тому, що "їм не володіє навіть сама податкова".

"Ось так взяти, і при чинному НК оголосити, що ця його частина з податку на прибуток не працює, а податок береться за фінансовим стандартам, які для України і так не пристосовані, - це велика катастрофа, і підприємства такої дурості не чекали" - здивований депутат.

Також сумнівною нормою член податкового комітаті вважає введення диференційованого податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) в 15, 17 і 25%.

Крім того, обурений Кірш, ГФС "примудрилася" внести в проект "перервність" перевірок, що може призвести до того, що одна податкова перевірка підприємства буде розтягнуто на весь рік. "Виходить, що максимальний строк перевірки - 10-15 днів - зможе використовуватися податковою по частинах : день сьогодні, день - через тиждень, потім ще через півроку. Тобто ця перевірка може тривати рік, що, звичайно ж, неприпустимо".

Є також питання до пропонованого введення "30%-ого податку" на суму перевищення витрат над доходами - незрозуміло, як бути з "нульовим" декларуванням, оскільки в проекті цей момент детально не прописаний.

Ще один "анахронізм" часів 90-хх - введення норми про те, що податкова може без суду стягувати гроші з рахунку.

"У формуванні урядового проекту змін до ПК парламент практично не брав, - каже Кірш. - Все, що можна було відхилити, ми відхилили, але, тим не менш, уряд все одно це просуває, і в законопроекті ці норми, як і раніше залишаються".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі