Топ Новини

Держмитслужба обіцяє 40%-ве скорочення часу проходження митних процедур

11 жовтня 2011 в 13:03
У Державній митній службі України прогнозують, що час проходження контролю в пунктах пропуску на кордоні та отримання всіх дозвільних документів скоротиться на 40% після набуття чинності нового порядку проведення попередньої документальної перевірки.
Tamozhnya__08.JPG
Андрій Товстиженко, ZN.UA

Про це у коментарі ZN.UA заявив Директор департаменту організації митного контролю та оформлення Держмитниці Сергій Сьомка, коментуючи постанову Кабміну, що скорочує кількість перевіряючих органів на митниці.

«Ми очікуємо, що скорочення часу проходження контролю у пунктах пропуску відбудеться десь від 30% до 40% за рахунок концентрації всіх перевіряючих функцій і повноважень в одних руках митника. Тобто ми скоротимо кількість учасників процесу здійснення державного контролю - не треба буде ходити шукати і спілкуватися з представниками багатьох державних служб, і за рахунок цього досягнемо скорочення кількості часу», - зазначив він.

Як розповів у коментарі ZN.UA урядовий уповноважений з питань дерегуляції Михайло Бродський, сьогодні процедура розмитнення відбувається фактично два рази: «Спочатку, заїжджаючи на митницю у пункті пропуску на кордоні, ти повинен пройти чотири служби - екологів, санепідемстанцію, ветеринарів та фіто-санітарію. Вони повинні поставити печатки, і тільки після цього ти заходиш до митника і ставиш штамп про проходження митниці. Після цього ти приїжджаєш на внутрішню митницю, і знову та ж процедура. В Євросоюзі такого немає взагалі».

«До того ж, на п.п. в Україні немає жодної лабораторії, так що всі перевірки цими службами були суто документальними, вони перевіряли все тільки за папірцями», - додає він.

Тепер же, за словами М.Бродського, на кордоні один митник, замість всіх інших фахівців, буде перевіряти відразу всі документи, які гарантують, що вантаж виїхав з країни, де немає ніяких епідемій. За словами С.Сьомки, при контролі супроводжуючих документів транспортного засобу митник, паралельно з документами, які йому особисто необхідно перевірити, перевірятиме ще й документи, необхідні, наприклад, для перевезення товарів, підконтрольних ветеринарній медицині. «І якщо з цими документами все нормально, вони оформлені правильно, то він їх перевірить і направить вантаж на внутрішню митницю, де вже є лабораторії та підрозділи служб, і є резервний час для проведення потрібного контролю», - пояснює чиновник.

Таким чином, зазначає М.Бродський, Україна переходить на систему забезпечення розмитнення, яка існує в Євросоюзі і в усьому цивілізованому світі, за принципом «один обшук один раз». «Наступний етап - Митний кодекс. Потрібно розбиратися з внутрішніми митницями - це визначення вартості вантажу, питання контрабанди тощо», - говорить чиновник.

У Держмитслужбі обіцяють, що кадровий склад впорається з перевіркою не профільних для них документів.

Так, С.Сьомка запевнив, що митниця вже заздалегідь підготувалася до введення такого порядку контролю. Зокрема, за його словами, проводиться відповідна професійна підготовка фахівців, також підготовлена ​​і оновлюється в електронному вигляді вся база дозвільних документів, яку Держмитслужба отримала від відповідних контролюючих органів. «Все це ми будемо заводити в наші програмно-інформаційні комплекси для того, щоб зробити весь цей процес автоматизованим. Більше того, готуємося в разі необхідності, на першому етапі, посилити в окремих пунктах пропуску чисельність особового складу. При цьому сподіваємося на розуміння наших колег (з інших інстанцій, - ред.) та допомогу у спілкуванні та консультації з цих питань», - зазначає він.

«Думаю, досягнемо іншої мети. На внутрішніх митницях у нас робота організована за принципом «єдиного вікна». Намагаємося місця (їх зараз 265) укомплектувати усіма представниками всіх органів. Тобто завдяки тому, що з п.п. приберуть «зайвих» фахівців, це дозволить збільшити їх конценрацію на внутрішніх митницях. Якраз протягом цих двох місяців (до набрання чинності нового порядку, - ред.) і відбудеться передислокація», - впевнений С.Сьомка.

«Наприклад, з ветеринарної медицини у нас укомплектовано лише 42% всіх місць митного оформлення. Тобто у 58% вони відсутні на постійній основі, що призводить до того що суб'єкт ЗЕД повинен реально витрачати серйозний період часу для отримання всіх необхідних дозвільних документів вже навіть при оформленні на внутрішній митниці», - відзначає голова департаменту організації митного контролю та оформлення Держмитниці.

Так, за його даними, в Україні лабораторії присутні менше ніж у 5% пунктів контролю, а, за словами М.Бродського, лабораторії є тільки у портах, тобто 5 на всі 210 п.п.

Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter
Немає коментарів
Loading...
Реклама
USD 25.77
EUR 27.74
Останні новини