Топ Новини

АМКУ підозрює операторів АЗС у "мовчазній змові"

31 жовтня 2015 в 07:30

Ціни на автозаправках не сильно відрізняються один від одного.

бензин АЗС
АМКУ не бачить особливої конкуренції на ринку бензину
Андрій Товстиженко, DT.UA

АМКУ підозрює, що на ринку АЗС існує "мовчазна змова", повідомив в інтерв'ю ZN.UA глава відомства Юрій Терентьєв

"Це не змова в прямому сенсі, коли один учасник узяв і подзвонив іншому, але це мовчазна згода. Фактично вони погодилися не конкурувати між собою за ціною. І ми хотіли б побачити економічне обгрунтування цієї ситуації", - сказав він.

Читайте також: Весь бензин на АЗС обкладатиметься акцизом у 5%

АМКУ отримав інформацію від мереж, і зараз аналізує її.

"Поки що можна говорити лише про гіпотези. Ми вважаємо, що конкуренція за ціною між мережами або дуже маленька, або не ведеться взагалі. Що відбувається на практиці — заправки встановлюють ціни, умовно, літр бензину коштує 100 одиниць. Вони дійсно уважно стежать за цінами конкурентів і це нормально. Але коли одна із заправок вирішує знизити ціну з 100 до 95, ціну знижують всі інші. Потім, коли хтось вирішує знизити вартість з 95 до 85, теж знижують вартість. Це поведінка, в кінцевому рахунку, демотивує гравців ринку, вони бачать, що яку б ціну вони не поставили, всі поставлять точно таку ж. Відповідно, навіщо знижувати ціну, якщо ти за ціною все одно не будеш відрізнятися від свого конкурента?"- розповідає він своє бачення проблеми".

Терентьєв при цьому "безумовно" згоден з думкою багатьох експертів, що цінова політика на ринку бензину багато в чому спотворена величезною кількістю тіньового палива, що також впливає на конкуренцію.

Читайте також: Тіньовий ринок бензину "вкрав" з держбюджету України 3,5 млрд грн

"Ми нещодавно спілкувалися з одним представником великої мережі, він говорив, що ринок поділився на два великих сегменти з якісним паливом і дешевим. За ціною ці два сегменти відрізняються один від одного на 2,5-3 гривні. Знову-таки, за твердженнями заправок, споживачі також поділилися на дві групи, тих, хто орієнтований на ціну і тих, хто орієнтований на якість. Рекламувати якість тим, хто, насамперед, звертає увагу на низьку вартість — неперспективно, на думку самих АЗС. І за інформацією тих заправок, які орієнтовані на якість, у діяльності заправок "low-cost" є порушення, які і зумовлюють таку низьку ціну їх продукції. Я їм сказав, що в разі якщо ви про такі факти знаєте, будь ласка, дайте нам про це інформацію, звертайтеся з відповідною заявою і ми будемо розглядати цю інформацію з різних точок зору. В тому числі і з точки зору недобросовісної конкуренції, одним з видів якої є отримання переваг у зв'язку з протиправною діяльністю".

За словами глава АМКУ, процес прискорюється, якщо є "потерпілий, який звертається до нас із заявою і сам дає інформацію". "Займатися всім з власної ініціативи, а це означає також збирати дані від гравців ринку - набагато більш трудомістко і складно", - пояснює він.

Більше про те, що зробив новий голова АМКУ за п'ять місяців зі свого призначення, читайте в інтерв'ю Юлії Самаевой з Юрієм Терентьєвим "Завдання АМКУ не боротьба з олігархами, а захист конкуренції" у свіжому номері "Дзеркала тижня. Україна".

За матеріалами: DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter
Немає коментарів
Loading...
Реклама
USD 25.90
EUR 27.56
Останні новини