Україна платить Росії за "заочний" техогляд радянських літаків

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Україна платить Росії за "заочний" техогляд радянських літаків В України не вистачає політичної волі припинити платити країни-агресору за формальні документи по літаках © army.lv
Україна досі платить Росії за продовження терміну експлуатації повітряних суден. Техогляд проводиться "заочно".

Російські КБ почали практикувати видачу висновків про продовження календарних термінів служби і ресурсних показників літакам української реєстрації "заочно", без обстеження літаків, пише в своїй статті для ZN.UA Андрій Лелека.

Як зазначає автор, літаки типу Іл-76ТД мають призначений ресурс 13 тис. льотних годин, або 4500 посадок, або календарний термін служби 24,5 року, призначений ресурс літаків Як-40 - 32 тис. льотних годин, або 28 тис. посадок, або календарний термін служби 25 років. Тобто практично всі судна, виготовлені в СРСР, уже перевищили цей термін, а одиничні екземпляри, виготовлені після розпаду Союзу, уже наближаються або наблизилися до критичної межі.

Усього на 16 листопада в Реєстрі цивільних повітряних суден України було зареєстровано 191 повітряне судно, виготовлене в СРСР або Росії, з них 145 - пасажирсько-транспортної категорії.

Програми робіт продовження ресурсних показників і календарних строків служби повітряного судна проводяться за індивідуальними програмами розробника (у даному випадку з Російської Федерації). Після оглядів ресурсні показники судна і календарні строки його експлуатації можуть бути продовжені.

Одна тільки програма коштує десятки й сотні тисяч доларів на рік (наприклад, на літак Іл-76 - близько 150 тис. дол.). При цьому російські розробники вимагають, щоб роботи за програмами виконували російські ремонтні організації, а це ще десятки тисяч доларів. же перевищили цей термін, а одиничні екземпляри, виготовлені після розпаду Союзу, уже наближаються або наблизилися до критичної межі.

"Тобто ми платимо Росії, а достовірності документації та якості робіт українська сторона не контролює. І це притому, що в Україні є достатня кількість сертифікованих авіаремонтних підприємств, які можуть виконати всі роботи, потрібні для підтримки льотної придатності літаків радянського (російського) виробництва, з відповідною матеріальною базою та кваліфікованими працівниками", - зазначає автор.

Примітно, що російська сторона на особливу педантичність не страждає. Втім, як завжди. Ще восени 2013 р. у Росії прийняли поправки до Авіаційних правил, згідно з якими російські конструкторські бюро можуть одержати право розробника на літак імпортного виробництва, якщо не вдається домовитися з власником інтелектуальних прав. Тоді генеральний конструктор авіаційного комплексу ім. Іллюшина Віктор Ліванов заявив, що Росія зможе займатися доробкою Ан-124 і без участі "Антонова".

Докладніше читайте в матеріалі Андрія Лелеки "Заочний техогляд в агресора" у свіжому номері "Дзеркала тижня. Україна".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі