Зброя неандертальців могла вбивати жертву на відстані – вчені

Зброя неандертальців могла вбивати жертву на відстані – вчені Неандертальці могли вражати ціль на відстані © Naked Science
Неандертальці метали списи для ураження цілі.

Вчені з Каліфорнійського університету в Лос-Анджелесі, заявили про те, що зброя неандертальців була досить просунутою для того, щоб вбивати жертву на відстані. Як повідомляє Naked science, дослідники вивчили характеристики Шенінгенських списів, вік яких оцінюється в 300 тисяч років.

Списи є найстарішою зброєю, зазначеною в археологічних записах. Вони являють собою набір з 10 метальних списів епохи палеоліту, які були знайдені в 1994-1999 в неглибокій шахті з видобутку вугілля в Німеччині разом з 16 тисячами кісток тварин.

У дослідженні брали участь шість атлетів - метальники списів, за їх допомогою визначалося, чи придатна ця зброя для ураження цілі на відстані. Атлети були підібрані у відповідності з фізичними здібностями неандертальця-мисливця. Проведений вченими аналіз показав, що зброя могла використовуватися для ураження цілі на відстані. До цього дослідники вважали, що неандертальці могли полювати і вбивати здобич тільки поблизу.

Випробування за участю атлетів показали, що списи могли вражати здобич на відстані до 20 метрів, при певній силі кидка він закінчувався смертю жертви. Цей результат виявився вдвічі більшим за той, що припускали побачити вчені. Раніше дослідники припускали, що вага Шенінгенських списів не дозволяла їм досягти необхідної швидкості.

Раніше вчені встановили, що гени неандертальців викликають депресії, нікотинову залежність і захворювання шкіри у сучасних людей.