Вулкан на Гаваях виверг зелені кристали

Вулкан на Гаваях виверг зелені кристали Вулкан Кілауеа вивергає зелені кристали © Naked Science
Вулкан Кілауеа вивергає кристал речовини олівіну.

Жителі Гаваїв заявили про те, що вулкан Кілауеа вивергає зелені кристали. Як повідомляє Naked science, на жителів острова посипалися кристали напівпрозорої речовини олівіну, яка у чистому вигляді зустрічається на Землі рідко. Варто відзначити, що це не єдина дивина, пов'язана з виверженням вулкана. Нещодавно виверження стало причиною синього полум'я, яке виривалося з-під землі.

Ці кристали - олівіни - магнезіально-залізисті силікати. Вони настільки поширені на планеті, що, за оцінками експертів, становлять 50% верхньої мантії Землі. Під час виверження магма вимиває частину океанічної кори, схожої за складом з мантією, тому темні магматичні породи нерідко набувають зеленого відтінку. Проте в чистому вигляді олівін, який ювеліри зазвичай називають перидотом, знайти важко. Ще рідше він падає з неба.

Зазвичай олівін виходить на поверхню разом з повільно виступаючою лавою, тому і залишається замкненим у породах. У даному випадку лава вивергалася настільки різко і потужно, що її частинки охолоджувалися в повітрі, дозволяючи олівіну швидко кристалізується окремо.

На даний момент виверження триває, дослідники не можуть точно сказати, коли воно закінчиться. В результаті виверження, яке почалося ще у травні, постраждало 700 будинків.

Раніше вчені заявили про те, що вулкан в Єллоустоні може прокинутися вже в найближчі кілька десятків, а не сотень років, як передбачалося раніше.