Вчені знайшли життя в найнебезпечнішому регіоні планети

Вчені знайшли життя в найнебезпечнішому регіоні планети Мікроорганізмам вдалося вижити в одному з найбільш небезпечних місць планети © Популярная механика
Дослідники зібрали зразки з гідротермального басейну на глибині 125 метрів.

Міжнародна група вчених заявила про виявлення мікроорганізмів у одному з найбільш небезпечних регіонів планети – геотермальній зоні Даллол в Ефіопії. Як повідомляє "Популярная механика", дослідники прагнули зрозуміти, чи зможуть живі істоти пристосуватися до негостинних умов Червоної планети.

У ході дослідження вчені зібрали зразки з геотермального басейну в Данакильскій западині - пустельній області на глибині 125 метрів, яка вважається одним з найспекотніших місць на нашій планеті - і проаналізувала їх на наявність ознак життя. Відзначається, що в минулому на місці западини було море, але розходження двох тектонічних плит викривило кору і перетворило морське дно на соляну рівнину.

Тектонічна активність також призвела до нагромадження вулканів, родовищ корисних копалин і джерел. Це середовище сформувалося тільки на початку минулого століття і вчені вважали, що місцеві умови погано підходять для підтримки життя.

Вивчаючи зразки рідини і роздроблені соляні кристали, вчені натрапили на корінних мешканців цих земель. Ними виявилися солестійки мікроби розміром з наночастинки, що належать до домену археїв (лат. Nanohaloarchaea). Їхні розміри коливаються від 50 до 500 нанометрів, що дуже близько підходить до гранично маленького розміру, якого в принципі можуть досягати живі організми.

Раніше експериментальний марсохід Zoë виявив в пустелі Атакама бактерії, деякі з яких виявилися невідомі науці і здатні вижити в умовах Червоної планети. Бактерії пристосовані до екстремально посушливого клімату.