Вчені знайшли універсальний "вимикач зростання" в ракових клітинах

Вчені знайшли універсальний "вимикач зростання" в ракових клітинах Білки Hippo уповільнюють зростання ракових клітин
З часом відкриття допоможе створити препарати для уповільнення раку на ранніх стадіях та запобігання його метастазування.

Міжнародна група медиків виявила "вимикач росту ракових клітин, який можна буде використовувати для лікування раку та полегшення життя хворим. Він являє собою набір білків, поява яких в околицях пухлини різко уповільнює її зростання, йдеться в статті, опублікованій в журналі Oncogene.

"Ми думали, що, коли ракові клітини сходять з розуму, вони просто втрачають контроль над собою. Але виявилося, що насправді у цих божевільних клітин зберігається якась частина пам'яті про свій "законослухняноний" стан і те, як ведуть себе гарні клітини, що сильно здивувало нас. Це і є те, чому наше відкриття є настільки серйозним і важливим", - заявив Антон Веллштайн з університету Джорджтауна (США).

У ході дослідження вчені колеги виявили, що ракові клітини зберегли здатність контролювати свій поділ, незважаючи на великі пошкодження в структурі ДНК. При вивченні росту зразків пухлин у пробірках було виявлено, що ракові клітини з "перенаселених" судин набагато гірше проникали в здорові тканини піддослідних тварин, ніж культури щодо порожніх судин.

У "перенаселених" пробірках був і виявляв більшу активність ланцюжок білків Hippo, керуючий розмірами органів під час росту зародка. Таким чином, можна припустити, що за допомогою включення і виключення Hippo можна зробити одні і ті ж ракові клітини агресивними або спокійними.

"З точки зору генетики і спокійні, і агресивні клітини абсолютно однакові, єдине, що відрізнялося, - активність цього метаболічного каскаду", - зазначає Веллштайн.

Набір білків Hippo присутній практично у всіх розповсюджених різновиди раку, в тому числі раку грудей, простати, підшлункової залози і легенів. Надалі будуть розроблена препарати, що активують Hippo, які можна буде використовувати для уповільнення розвитку раку на ранніх стадіях та запобігання його метастазування.

Раніше вчені встановили, що рак майже не пов'язаний з генетикою і спосіб життя. До того Google розробила таблетку з наночастинками для ранньої діагностики раку. Препарат вже протестували на 120 онкохворих пацієнтів. За словами медиків, побічні ефекти від нього мінімальні, а також вони запевняють, що вартість препарату в п'ять разів дешевше, ніж проходження курсу хіміотерапії.