Вчені знайшли подібні генетичні риси у мамонтів і неандертальців

Вчені знайшли подібні генетичні риси у мамонтів і неандертальців У неандертальців і мамонтів знайшли генетичну подібність © Naked Science
Неандертальці і мамонти жили на території Європи під час льодовикового періоду.

Вчені з Тель-Авівського університету заявили про те, що шерстисті мамонти і неандертальці мали схожі генетичні риси. Як повідомляє Naked science, висновки вчених засновані на аналізі трьох наукових досліджень.

Шерстисті мамонти з'явилися в Сибіру близько 300 тисяч років тому, а потім поширилися по Європі та Північній Америці. Вони мали шерсть, довжина якої сягала 90 сантиметрів, а також жировий прошарок завтовшки 10 сантиметрів.

За словами вчених, мамонти і неандертальці жили в Європі під час льодовикового періоду. Примати їли мамонтів, але були генетично схожі на них. Щоб перевірити цю гіпотезу, дослідники проаналізували дані трьох тематичних досліджень, які були присвячені генетичним варіантам і алелей, пов'язаних з адаптацією до холоду.

Перше дослідження присвячувалося гену LEPR, пов'язаному з терморегуляцією і накопиченням жирової тканини. Друге зосереджувалась на генах, які відповідали за роботу білків кератинів в обох видів. У третьому мова йшла про гени MC1R і SLC7A11, які брали участь у пігментації шкіри і волосся.

"Наші спостереження показують ймовірну схожість між численними молекулярними варіантами, які призвели до подібних адаптивним епігенетичним ознакам двох видів. Обидва з'явилися Євразії від африканського предка. Ці результати підтверджують припущення про конвергентну еволюцію", - заявив провідний автор дослідження Мейдад Кіслев.

Раніше повідомлялося про те, що вчені планують відродити мамонтів. Вчені майже завершили роботу зі складання "генетичної карти" мамонта, і припускають, що через 30-50 років їм вдасться відродити тварину, що вимерла більше 10 тисяч років тому.