Вчені запропонували нову модель пошуку потенційно жилих планет

Вчені запропонували нову модель пошуку потенційно жилих планет Моделювання розподілу міжгалактичного газу. MW — Чумацький Шлях, M31 — Андромеда. © N+1
Життя виявилася можлива і за межами рукавів спіральних галактик.

Вчені з Сент-Ендрюського університету у Великобританії запропонували нову модель пошуку потенційно жилих планет. Їхня модель відтворює еволюцію спіральних галактик зразок Чумацького Шляху та його найближчих великих сусідів – Галактики Андромеди (М31) і Галактики Трикутника (М33), визначаючи максимально придатні для виникнення життя зони

Деякі результати моделювання виявилися передбачуваними: у спіральних галактик начебто Чумацького Шляху найменш придатним для життя залишається центр, "рукави" ж загрожують меншими небезпеками і більш очевидні для пошуку "другої Землі".

Також нова модель враховує не тільки існуючу ситуацію, але і космічну еволюцію. Змоделювавши зіткнення галактик, дослідники виявили, що в результаті даного процесу жила зона зміщується, але потім знову повертається до очікуваних значень. Навіть після зіткнення галактик зберігається залежність: чим більше відстань від центру галактики, тим вище шанси на існування потенційно жилих планет.

Однак найважливішим результатом дослідження виявилася можливість існування життя за межами рукавів спіральних галактик. Вчені спрогнозували наявність жилих зон у ворсиноподібних потоках зірок – залишки галактичних зіткнень, а також у маленьких галактиках-сателітах, які обертаються навколо Чумацького Шляху. У космічних об'єктах присутні своєрідні "кишені", де знаходяться зірки з потенційно жилими планетами.

Першою планетою, яка знаходиться в жилій зоні зірки, яка була відкрита астрономами, стала Kepler-186f. Її розмір і маса дуже нагадують Землю. Першою компактною зоряною системою, виявленою астрономами, стала система Kepler-11. До її складу входить п'ять планет, що за розмірами нагадують Меркурій, а Kepler-16b стала першою планетою, відомою вченим, що обертається навколо подвійної зірки.

Раніше повідомлялося про те, що вчені прийшли до висновку, що в момент утворення Сонячної системи 4,6 мільярдів років тому, на світ з'явилися лише вісім відсотків потенційно придатних для планет. Решта ж 92% будуть утворені вже після того, як Сонце вибухне і наша планета зникне через шість мільярдів років.