Вчені вперше виявили останки денисівської людини за межами Денисової печери

Вчені вперше виявили останки денисівської людини за межами Денисової печери Денисівська людина жила на Тибетському плато 160 тисяч років тому © N+1
Останки стародавнього виду людей знайдені на Тибетському плато.

Міжнародній групі вчених вперше вдалося виявити останки денисівської людини за межами Денисової печери на Алтаї. Як повідомляє N+1, дослідники знайшли щелепу з двома зубами в печері Байшия на Тибетському плато.

Денисівські люди мешкали на території Азії, імовірно, 50 тисяч років тому. До цього часу дослідникам вдавалося виявити їхні останки тільки в одному місці – Денисовій печері на Алтаї. До нового виду стародавніх людей денисівців віднести на основі аналізу геному, а не морфологічних ознак. На думку дослідників, денисівські люди з різних популяцій схрещувалися з людьми сучасного типу з Азії, Австралії і Меланезії, а з представниками деяких популяцій навіть неодноразово. Жителі Тибету успадкували від денисівців стійкість до гіпоксії, а інуїти - здатність краще переносити холод.

Тепер дослідникам вдалося підтвердити присутність денисівців на Тибетському плато. Половину верхньої щелепи з двома зубами знайшли в 1980 році в печері Байшия в містечку Сяху в провінції Ганьсу. Печера знаходиться на висоті 3,2 тисячі метрів. За допомогою ураново-торієвого датування вчені з'ясували, що денисівська людина жила тут 160 тисяч років тому. Крім того, дослідникам також вдалося підтвердити близьку спорідненість алтайських і тибетських денисівців.

Подібність між останками з Денисової печери і з Тибетського плато підтвердив морфологічний аналіз зубів. Більш того, останки інших стародавніх людей (щелепу гоминіна Пенху 1, знайдену на Тайвані, і останки гомінідів з Сюйцзяяо) теж можуть виявитися денисівськими людьми. Можливо, протеомний і геномний аналіз останків допоможе це довести.

Вчені також наголошують, що останки з Тибетського плато стали не тільки першими останками денисівця за межами Денисової печери, але і найдавнішим доказом присутності людини в Тибеті.

Раніше вчені встановили, що гени неандертальців викликають депресії, нікотинову залежність і захворювання шкіри у сучасних людей.