Вчені вперше штучно виростили голосові зв'язки

Вчені вперше штучно виростили голосові зв'язки Найважчою частиною процесу було відтворення унікального м'язового будови голосових зв'язок © sciencenews.org
Клітини були взяті з уражених зв'язок хворих людей.

Учені з університету Вісконсін-Медісон (США) вперше штучно виростили з клітин людські голосові зв'язки.

"Голос - дивна річ, але ми не замислюємося про це, поки щось не станеться. Тільки ця частина нашого тіла володіє чудовою можливістю вібрувати, видаючи звуки", - сказав один з авторів проекту Нэйтан Уэлхем.

Повідомляється, що найважчою частиною процесу було відтворення унікального м'язового будови голосових зв'язок - пучків довгастих волокон, які йдуть у різних взаємно протилежних напрямках. Шари тканини вирощувалися з людських клітин, які були взяті з уражених зв'язок хворих людей.

З метою перевірити властивості штучних зв'язок, дослідники імплантували їх в гортань, взяту у мертвої собаки. До гортані приєднали насос, який посилав вздовж зв'язок вологе повітря. Експеримент виявився успішним: штучні зв'язки вібрували точно так, як і справжні.

Раніше повідомлялося про те, що вчені з університету Кіото відкрили спосіб перетворення частинок шкірної тканини у клітини, які схожі за своїми властивостями з нервовими. Як кажуть вчені, даний метод, на відміну від індукованих стовбурових клітин, є менш витратним і дозволяє зменшить виникнення ракових захворювань.