Вчені вперше помістили людину в стан глибокого охолодження

Вчені вперше помістили людину в стан глибокого охолодження Вченим вперше вдалося помістити людину в анабіоз © pixabay.com
Це було необхідно для того, щоб врятувати життя пацієнта.

Вчені з Медичної школи Університету Меріленду заявили про те, що успішно помістили як мінімум одного пацієнта в стан глибокого сну ("відкладеної анімації"). Це було потрібно для того, щоб врятувати його від травм, які в іншому випадку спричинили смерть, повідомляє New Scientist.

Яка кількість пацієнтів була занурена в анабіоз і скільки пережили це занурення, не уточнюється. Дослідники мають намір провести експеримент на 10 пацієнтах і порівняти їх дані з 10 іншими – з контрольної групи. Повні результати дослідження мають бути опубліковані в 2020 році.

Техніку, яка офіційно називається екстреною консервацією і реанімацією (ЕКР), застосували до пацієнтів, які прибули в медичний центр з гострою травмою (вогнепальне або ножове поранення) і зупинкою серця. Потерпілі втратили більше половини своєї крові і у медиків залишалося кілька хвилин на те, щоб врятувати їхнє життя. Шанс на те, що вони зможуть вижити і вести повноцінне життя становив лише 5%.

ЕКР передбачає охолодження тіла людини до температури 10-15 градусів Цельсія. Для цього всю її кров замінюють холодним розчином. У лікарів було близько двох годин на те, щоб провести операцію, а потім повернути людині нормальну температуру тіла.

При нормальній температурі тіла – близько 37 градусів Цельсія – наші клітини потребують постійної подачі кисню для того, щоб виробляти енергію. Коли серце перестає битися, кров більше не доставляє кисень в клітини. Без кисню мозок може прожити лише близько п'яти хвилин до того, як йому буде завдано непоправної шкоди. Але охолодження організму сповільнює або зупиняє хімічні реакції в клітинах, яким потрібно менше кисню.

Досліди на тваринах показали, що свиней можна охолодити на три години, а потім повернути нормальну температуру тіла, що дозволяє їм повністю відновитися.

Раніше британські медики описали випадок 42-річної жінки, яка звернулася до лікаря після того, як пухлина, яка з'явилася на повіці за шість місяців до цього, почала закривати око. Лікарі прооперували кісту і виявили в ній контактну лінзу.