Вчені виявили "вмикач" сновидінь

Вчені виявили "вмикач" сновидінь Активація нейронів нижній (вентральної) сторони довгастого мозку викликає сновидіння © bitva.stb.ua
Сни "включає" популяція нейронів довгастого мозку.

Нейробіологи з Університету Каліфорнії в Берклі (США) виявили популяцію нейронів довгастого мозку, стимуляція яких примушує тварину бачити сновидіння, повідомляється в журналі Nature.

Маються на увазі нейрони нижньої (вентральної) сторони довгастого мозку. Раніше вважалося, що ці нейрони просто забезпечують м'язове гальмування, тобто не дають тварині рухатися в процесі сновидіння.

Виявилося, що "відповідальність" даних нейронів набагато ширше: їх активації достатньо для того, щоб тварина вже через дві секунди перейшло у фазу швидкого сну.

Експеримент американських вчених пройшов наступним чином. Нейробіологи ввели мишам ДНК-вектор, який забезпечує синтез світлочутливих білків-рецепторів в даній області мозку у даного типу нейронів. Потім тварині вводили світловод, з допомогою якого можна було в потрібний момент експерименту опромінювати цю область мозку і вибірково активувати тільки ті нейрони, які несуть рецепторну мітку. При цьому за роботою мозку під час сну спостерігали за допомогою звичайної електроенцефалографії. З'ясувалося, що опромінення мозку мишей під час повільного сну (глибокого сну без сновидінь) в 94% випадків призводило до переходу сну у швидку фазу, що суб'єктивно відповідає появі сновидінь.

Слід зазначити, що активність даної популяції нейронів спостерігалася не тільки під час сновидінь, але і при пильнуванні: найбільш часто вони спрацьовували під час прийому їжі і грумінгу. Також виявилося, що в даній групі нервових клітин можна виділи дві субпопуляції - ті, які передають інформацію "нижче", до спинного мозку і "вище" по стовбуру до середнього мозку і гіпоталамусу. Вчені з'ясували, що саме ця друга група і відповідає за "включення" сновидінь.