Вчені виявили пов'язані з кольором шкіри гени

Вчені виявили пов'язані з кольором шкіри гени Деякі варіанти генів, пов'язаних з кольором шкіри, виникли мільйон років тому © Naked Science
Деякі варіанти генів, пов'язаних з кольором шкіри, виникли мільйон років тому.

Міжнародна група дослідників виявила кілька варіантів генів, пов'язаних з різним кольором шкіри. Результати досліджень були опубліковані в журналі Science.

У ході дослідження вчені проаналізували 1570 зразків крові жителів Ефіопії, Танзанії і Ботсвани. Колір шкіри фіксували на передпліччі за допомогою пристрою DSM II ColorMeter, що вимірює відбивну здатність шкіри.

У ході аналізу автори роботи вивчили більше чотирьох мільйонів однонуклеотидних поліморфізмів (Single nucleotіde polymorphіsm, SNP). Це відмінності послідовності ДНК розміром в один нуклеотид (A, T, G або C). На основі цих даних учені виділили чотири основних ділянки геному, варіації в яких тісно пов'язані з різноманітністю тонів шкіри. Найбільш пов'язаним з ним виявилася ділянка "навколо" гена SLC24A5 - цей же ген асоціюють зі світлошкірістю європейців. Вчені вважають, що варіанти цього гена, поширені в Ефіопії і Танзанії, можуть бути схожі з тими, що поширені в Південно-Східній Азії і на Середньому Сході. Другий за важливістю регіон межує з геном MFSD12, пов'язаним з розвитком вітіліго. Це стан, при якому шкіра частково втрачає пігментацію, і на її поверхні виникають світлі плями. Також вчені виявили варіанти генів FSD12, OCA2 і HERC2.

Вчені вважають, що більшість варіантів генів, пов'язаних з тоном шкіри, виникли понад 300 000 років тому, а деякі варіанти - близько мільйона років тому. Більш "старі" варіанти виявилися пов'язані з менш темною шкірою. На думку дослідників, спочатку шкіра предків сучасної людини могла бути лише помірно темною і лише згодом отримати найтемніші відтінки.

Раніше вчені заявили про те, що жінки і самиці в середньому живуть довше чоловіків і самців і на це положення речей не впливає розвиток науки і медицини.