Вчені виявили найбільш тьмяну галактику епохи раннього Всесвіту

Вчені виявили найбільш тьмяну галактику епохи раннього Всесвіту Астрономи виявили найбільш тьмяну галактику раннього Всесвіту © N+1
Галактика була народжена 13 мільярдів років тому.

Міжнародна група вчених виявила найбільш тьмяну галактику, яка була народжена в епоху раннього Всесвіту. Результати досліджень вчених були опубліковані в журналі Astrophysical Journal Letters.

У ході досліджень вчені спостерігали за галактичним кластером MACS2129.4-0741, досить масивним для того, щоб утворити гравітаційну лінзу – тіло, яке своїм гравітаційним полем здатне спотворити зображення об'єкта, що знаходиться за ним.

Дослідники зіставили одержане ними зображення з трьома іншими, які були отримані раніше за допомогою телескопа "Хаббл" і в двох обсерваторіях Keck, для того, щоб упевнитися, що на них зображена одна і та ж галактика. В результаті вони побачили галактику, яка була народжена 13 мільярдів років тому, в період раннього Всесвіту.

Галактика має одну з найменших зоряних мас 1,5×107 сонячних мас, а також вона найбільш тьмяна з нині відомих галактик - її абсолютна зоряна величина в ультрафіолетовому діапазоні складає всього -18,6 ± 0,2, що дуже мало для галактики і відповідає 0,001% Чумацького Шляху.

Раніше астрономи встановили, що Чумацький Шлях "вкрав" зоряний кластер у сусідньої галактики. Дослідники вважають, що зоряний кластер раніше належав Малій Магеллановій Хмарі – яскравій галактиці, розташованій на відстані 200 тисяч світлових років від Землі.