Вчені створили "латку" для відновлення серця після інфаркту

Вчені створили "латку" для відновлення серця після інфаркту «Латки» не містять чужорідних клітин, а, отже, не потрібне застосування імуносупресорів © Hi-news.ru
"Латка" підвищує як регенерацію вже існуючих клітин серця, так і зростання нових.

Учені з медичної школи Стенфордського університету (США) разом з колегами з інших установ розробили методику відновлення серцевої тканини після інфаркту за допомогою "латки".

Дослідники виявили в эпикардиальной тканини білок FSTL1, який стимулює регенерацію кардіоміоцитів (клітин серцевого м'яза), і виготовили з даного білка "латку" для серця. Виявилося, що нанесена після інфаркту "латка" підвищує не тільки регенерацію існуючих клітин серця, але і зростання нових.

Дослідження показали, що після інфаркту знижується вміст білка FSTL1. Вчені розробили "латку" з безклітинного колагену і вбудували в неї даний білок.

Експерименти на свинях показали, що ефективність лівого шлуночка свинячого серця в результаті інфаркту впала з 50% до 30%. Після нанесення "латки" ефективність підвищилася на 10% лише за тиждень. При цьому серце працювало стабільно, а обсяг рубцевих тканин знизився.

Як кажуть самі автори дослідження, великим плюсом даного методу є те, що він безклетинний – "латки" не містять чужорідних клітин, а, отже, не потрібне застосування імуносупресорів. Вчені розраховують, що клінічні випробування "латки" на людях розпочнуться протягом двох років.

Читайте також: Проведено першу в світі операцію з імплантації повністю автономного штучного серця

Раніше повідомлялося про те, що японські вчені створили віртуальну модель серця людини.