Вчені створили 3D-камеру на основі зорового апарату павуків

Вчені створили 3D-камеру на основі зорового апарату павуків Очі павуків надихнули науковців на створення компактної камери © Naked Science
Пристрій, який виконує функцію Face ID, можна вмонтувати в "розумний" годинник або мікророботів.

Вчені з Гарвардського університету розробили компактну 3D-камеру з високоефективним датчиком глибини, взявши за основу зоровий апарат павуків-скакунів. Як повідомляє Naked science, дослідники прагнули створити пристрій, аналогічний з Face ID, але який можна було б вмонтувати в "розумний" годинник.

Павуки-скакуни можуть стрибати на відстані, які в кілька разів перевищують довжину їхнього тіла, і нападати на здобич. На відміну від людини, у якої кожне око захоплює різні зображення, а потім мозок порівнює їх для сприйняття глибини і подає інформацію, кожне око дрібного павука захоплює зображення з різним ступенем розмитості, яке вже містить дані про те, на якій дистанції знаходиться об'єкт. Отже, розглянутий предмет буде виглядати розмитим в одному оці, але чітким - в іншому. Це дозволяє павукам ефективно розраховувати глибину.

Датчики глибини працюють за допомогою тисяч невидимих лазерних точок, які відображають мінімальні риси людського обличчя. Для того, щоб відтворити зоровий апарат павуків, дослідники використали металінзу, яка використовує наноструктури для фокусування світла і здатна одночасно відображати два зображення з різним ступенем розмитості.

Крім того, вчені застосували спеціальний алгоритм, який проаналізував два зображення, створюваних металінзою, і використовував їх для побудови "карти глибини".

Раніше вчені з Нанкинського інституту геології і палеонтології виявили в зразках бурштина, знайдених на півночі М'янми, дивну істоту, що нагадує павука з довгим хвостом.