Вчені стурбовані поширенням небезпечного "супергрибка"

Вчені стурбовані поширенням небезпечного "супергрибка" Новий грибок стійкий до дії препаратів © NIAID/Flickr.com
Нова інфекція стійка до більшості препаратів.

По світу почала поширюватися нова стійка до препаратів інфекція. Як повідомляє Naked science, одна з причин цього - повсюдне застосування антимікробних засобів, що призводить до розвитку стійкості бактерій, тепер же виявилося, що подібне явище спостерігається і у грибків.

Один з подібних грибків виявлений у лікарнях по всьому світу і здатний вбити людей, які контактували з ним, за 90 днів. Це викликає у медиків побоювання з приводу можливості виникнення нової епідемії.

Грибок Candida auris був відкритий в Японії 10 років тому, але з тих пір він встиг з'явитися на всіх континентах, крім Антарктиди. На даний момент зареєстровано 587 випадків зараження тільки в США. Грибок може заразити кого завгодно, але найбільш вразливі люди з ослабленим імунітетом.

Після зараження позбутися C. auris вкрай складно. Представники Центру з контролю і профілактики захворювань США стверджують, що понад 90% інфекцій C. auris стійкі як мінімум до одного серйозного протигрибкового препарату, а 30% - до двох або більше. В деяких медичних закладах працівникам довелося піти на крайні заходи: вони демонтували покриття підлоги та стельові плитки, щоб повністю позбутися слідів грибка в кімнаті.

За словами дослідників, якщо не вдасться розробити нові медичні препарати і скоротити застосування антимікробних препаратів без необхідності, ризик зараження може поширитися і на більш здорові групи населення.

Раніше повідомлялося про те, що бактерії навчилися протистояти антибіотикам "останньої надії". Це означає, що незабаром можлива поява бактерій, стійких до всіх відомих типів ліків, і такі гени стійкості вже помічені у бактерій, які вражають людей.