Вчені розповіли про те, як ВІЛ набуває стійкість до ліків

Вчені розповіли про те, як ВІЛ набуває стійкість до ліків Вчені дізналися, чому ВІЛ виробляє стійкість до ліків © facebook.com
Фермент вірусу здатний уникати зв'язуючої дії препаратів.

Вчені з Інституту раку імені Френсіса Кріка в Лондоні та Інституту онкології Дана-Фарбер в Бостоні визначили механізм, який допомагає ВІЛ розвивати стійкість до препаратів. Як повідомляє Naked science, мутації і втрата води допомагають важливому ферменту вірусу уникати зв'язуючої дії лікарських препаратів.

Сьогодні існує цілий ряд ліків, які допомагають контролювати ВІЛ-інфекцію. В тому числі до цих ліків відносяться препарати-інгібітори вірусної інтегрази: ралтегравір, елвітегравір, долутегравір і биктегравір. Всі вони зв'язуються з одним із ключових ферментів ВІЛ, блокуючи включення вірусної ДНК у хромосомі людини.

Незважаючи на те, що інгібітори інтегрази проявляють високу активність у зв'язуванні і блокуванні ферменту, з часом вірус може послаблювати зв'язок між ензимом та молекулою ліків.

"Незвичайна властивість цих ліків полягає в тому, що вони взаємодіють з іонами металів, що дозволяє їм створювати дуже міцні зв'язки з активним центром вірусного ферменту. Ми виявили, що ВІЛ може тонко змінювати хімічне оточення металів і, немов за допомогою дистанційного управління, послаблювати ступінь зв'язування", - заявив один із співавторів дослідження Петро Черепанов.

Раніше повідомлялося про те, що вчені успішно випробували щеплення від ВІЛ. Вчені навчили імунну систему гризунів розпізнавати частки ВІЛ за допомогою "коктейля" з особливих білків, схожих за структурою на частини оболонки вірусу.