Вчені пояснили здатність ящірок відрощувати відірваний хвіст

Вчені пояснили здатність ящірок відрощувати відірваний хвіст Ящірки здатні відрощувати відірваний хвіст завдяки особливостям спинного мозку
Здатність пов'язана з особливостями спинного мозку.

Вчені заявили про те, що ящірки здатні відрощувати відірваний хвіст через особливості спинного мозку. Висновки дослідників опубліковані в Journal of Comparative Neurology.

Багато ящірки здатні в разі необхідності відкинути хвіст, а потім відростити його знову. На відміну від ссавців, у хвості ящірок знаходиться спинний мозок. Дослідники встановили, що в ньому міститься велика кількість стовбурових клітин і необхідних для їхнього зростання білків, що і дозволяє відростити хвіст знову.

У ході дослідження вчені здавлювали хвости геконам, як якщо б тих схопили хижаки. Після того, як хвіст відривався, вони фіксували зміни, що відбуваються на клітинному рівні.

Виявилося, що спинний мозок геконів містить особливий вид клітин – радіальну глию, яка грає роль клітин-попередниць при утворенні нейронів. Після того, як хвіст відокремлювався від тіла, клітини починали стрімко розростатися, формуючи нову ділянку спинного мозку взамін втраченого.

Дослідники сподіваються, що їхнє відкриття допоможе справлятися з ушкодженнями спинного мозку у людей – на відміну від ящірок, у нас при травмах утворюється рубцева тканина. Це відносно швидкий процес, однак наявність рубцевої тканини робить регенерацію неможливою.

Раніше дослідники з Массачусетського технологічного інституту прийшли до висновку, що першою твариною на Землі була звичайна губка. До таких висновків вони прийшли після того, як генетичний аналіз підтвердив, що губки дали органічні молекули, які були виявлені в каменях віком 640 мільйонів років.