В Якутії знайдено скелет степового мамонта віком 500 тисяч років

В Якутії знайдено скелет степового мамонта віком 500 тисяч років В Якутії знайдено скелет степового мамонта віком 500 тисяч років
Степові мамонти є предками шерстистих мамонтів.

Палеонтологи виявилискелет степового мамонта, предка шерстистого мамонта, що найбільш повно зберігся. Степові мамонти жили в період середнього плейстоцену, близько 500 тисяч років тому. Знахідка є єдиним повним скелетом степового мамонта, який виявили на території північно-східної Азії.

Збереглося приблизно 90% скелета, в цілісності бивні і череп тварини. До цього вченим вдавалося знайти лише окремі кістки скелета мамонтів. Степові мамонти жили в період, коли клімат Землі був більш теплим і м'яким, ніж клімат у часи їх нащадків – шерстистих мамонтів.

Індивідуальний вік степових мамонтів досягав 40-45 років, зріст – більше трьох метрів. Подальші дослідження будуть спрямовані на встановлення точного віку тварини.

Крім мамонта вчені виявили останки інших тварин: косуль, ховрахів, бізона. Також будуть вивчені останки рослинності, ґрунтів і стародавніх комах.

Трогонтерієвий слон (або степовий мамонт) - витіснив у середньому плейстоцені від 750 до 500 тисяч років тому південного мамонта. Маючи висоту в плечах до 4,7 м, він відносився до найбільших представників хоботних всіх часів, а його вага досягала 10 тонн. Ці тварини жили на території Західного Сибіру, сучасного Казахстану, Ставропольського і Краснодарського країв. Степові мамонти були краще пристосовані до харчування травами, ніж південні мамонти і проникали глибоко в степові регіони. Близько 250 тис. років тому з'явився шерстистий мамонт, який виник у північному Сибіру як гілка степового мамонта і повністю витіснив останнього.

Раніше повідомлялося про те, що вчені планують відродити мамонтів. Вчені майже завершили роботу зі складання "генетичної карти" мамонта, і припускають, що через 30-50 років їм вдасться відродити тварину, що вимерла більше 10 тисяч років тому.