На супутниках екзопланет може існувати життя

На супутниках екзопланет може існувати життя Супутники екзопланет можуть виявитися придатними для життя © N+1
На таких небесних тілах може бути рідка вода.

Астрофізик з Університету Лінкольна заявив про те, що супутники екзопланет можуть бути ще одними кандидатами для пошуку позаземного життя. На його думку, ядра таких супутників можуть нагріватися за рахунок гравітаційного тяжіння планети, навколо якої вони обертаються. Це призводить до того, що на супутниках може існувати рідка вода навіть за межами жилої зони, повідомляє Naked science.

На сьогоднішній день відомо п'ять кандидатів у екзосупутники. Два з них, які обертаються навколо екзопланети J1407b, і підштовхнули дослідника на вивчення можливості існування життя на них.

Вчений провів комп'ютерне моделювання кілець планети, розміри яких у 200 разів більший, ніж у кілець Сатурна. Він розрахував гравітаційні взаємодії між частинками диска і планетою і використав їх у комп'ютерних моделях планети і її кільцевої системи. Потім учений додав у систему супутник, який обертався на різній відстані від планети за межами її кілець, щоб перевірити, чи змінюється при цьому структура кілець.

Результати показали, що екзомісяць дійсно впливав на структуру кілець. Однак, за словами вченого, такі ж зміни могли викликати інші гравітаційні сили. Саме тому точно говорити про наявність екзомісяця у планети J1407b не можна.

Разом з тим, це ж моделювання показало, що існує відстань між екзопланетою і супутником, на якій гравітаційні сили досить великі і можуть викликати тертя в ядрі супутника, розігріваючи його. Тепло, яке виходить від ядра супутника, може розігрівати його поверхню до комфортної температури. На таких екзомісяцях і може існувати життя за умови наявності на них атмосфери і необхідних хімічних з'єднань.

Раніше повідомлялося про те, що вчені відкрили екзопланету з орбітою, що суперечить теоретичним моделям. Обертаючись навколо досить невеликої зірки, вона відхилена від площини обертання зірки на 76%. Планета має масу, близьку до маси Юпітера, але розташовується на більш близькій відстані до зірки.