Космологи з'ясували, як вмирали найбільші галактики Всесвіту

Космологи з'ясували, як вмирали найбільші галактики Всесвіту Найбільші еліптичні галактики Всесвіту починали гаснути зсередини назовні
З допомогою знімків, отриманих телескопом "Хаббл", дослідники проаналізували фото, що зафіксували різні етапи згасання галактик.

Космологи прийшли до висновку, що процеси зореутворення в найбільших галактиках Всесвіту зупинялися поступово, спочатку вони затихали в центрі, а вже потім на периферії.

Про це повідомляється в статті, опублікованій в журналі Science.

"Ці гігантські "сфери смерті" містять у собі близько половини всіх зірок, які Всесвіт породив за все своє життя. І ми не зможемо заявити, що розуміємо, як розвивася Всесвіт і як він отримав свій поточний вигляд, до тих пір, поки ми не зрозуміємо, як виникли ці галактики", - заявив Сандро Таккелла з Вищої технічної школи Швейцарії в Цюріху.

Такелла і його колеги з'ясували, що найбільші еліптичні галактики Всесвіту починали гаснути зсередини назовні, після того, як проаналізували знімки декількох подібних зоряних "некрополів", віддалених від нас на 10,5 мільярда світлових років.

Завдяки настільки великий дистанції, ми бачимо їх сьогодні в такому стані, в якому вони існували всього через три мільярди років після великого Вибуху. З допомогою знімків, отриманих телескопом "Хаббл", науковці проаналізували фото, що зафіксували різні етапи згасання.

Процеси зореутворення спочатку припиняються у щільному ядрі великих галактик, звідки "зона смерті" поступово поширюється по їх околицях. Зірки припиняють формуватися в центральній частині галактик менше, ніж за мільярд років, тоді як кордони гаснуть в 2-3 рази довше.

Існують дві гіпотези, що пояснюють, чому помирають такі великі галактики. За однією з них, у всьому винні надмасивні чорні діри в їх центрах. Друга передбачає, що припинення зореутворення відбувається з тієї причини, що в галактику потрапляє все менше і менше холодного газу з міжгалактичної середовища.

Раніше повідомлялося, що Сонце є "пізньою дитиною" нашої Галактики. Воно народилося на 5 млрд років пізніше інших світил Чумацького Шляху.

Підготував/ла Лесь Димань