Астрономи вперше довели існування "галактики-канібала"

Астрономи вперше довели існування "галактики-канібала" Вчені вперше довели поглинання однієї галактики іншою © mia.ulmic.ru
Дослідники підтвердили теорію зростання великих галактик за рахунок поглинання малих.

Група вчених з допомогою Very Large Telescope (Дуже великого телескопа) виявила докази існування канібалізму галактичних масштабів: ознаки поглинання однієї галактики іншою. В даному випадку астрономи детально вивчили близьку до нашої планеті гігантську спіральну галактику Messier 87.

Вчені давно вважають аксіомою зростання великих галактик методом поглинання менших. Однак знайти прямі докази цього факту виявилося досить складно. Такий пошук можна порівняти з пошуком склянки води, який вилили в ставок кілька років тому. У той час як виявити таку воду зі склянки майже неможливо, вчені можуть знайти аналоги брижі на поверхні ставка - наслідки аккреції.

Дослідники використовували потужні спектрографы для вивчення руху планетарних туманностей - оболокик вмираючих зірок, що світяться. Результати стали доказом події "недавно" - всього кілька мільярдів років тому - зіткнення галактик.

"Ми є свідками недавньої аккреції, коли галактика середніх розмірів потрапила в самий центр Messier 87. В результаті гравітаційних збурень неймовірної сили її зірки тепер розкидані по області, що в 100 разів перевищує розмір галактики до зіткнення!", - сказав дослідник з інституту Суспільства Макса Планка Ортвин Герхард.