Астрономи виявили величезну планету-ізгоя в сузір'ї Хреста

Астрономи виявили величезну планету-ізгоя в сузір'ї Хреста Планета розташовується на відстані 650 астрономічних одиниць від зірки © space.com
Планета обертається навколо молодої зірки віком 13 мільйонів років.

Астрономи з Каліфорнійського університету в Берклі виявили планету, маса якої перевищує масу Юпітера в 11 разів, що обертається навколо молодої зірки HD 106906. Зірка дуже схожа на Сонце, але її вік складає всього 13 мільйонів років. Система розташовується на відстані 300 світлових років від Землі в сузір'ї Хреста.

Увагу астрономів екзопланета привернула тому, що вона знаходиться від своєї зірки на відстані 650 астрономічних одиниць (97 мільярдів кілометрів), тобто у 16 разів далі, ніж Плутон від Сонця. Про це повідомляється на офіційному сайті університету.

Цей факт зацікавив вчених, оскільки планети такої маси не можуть бути сформовані на такій великій відстані від зірки. На думку астрономів, планета була виштовхнута з місця свого формування невідомими силами. Крім того, астрономи помітили в зоряній системі наявність кільця з невеликих уламків, яке нагадує пояс Койпера, розташований в Сонячній системі. А порожнеча в центрі системи, розміри якої становлять близько 50 астрономічних одиниць, вказує на те, що саме там могла сформуватися планета. Припущення про те, що планета була зрушена зі свого первісного місця перебування, підтверджує і те, що площина обертання планети розташовується під кутом 21 градус до орбіті зірки.

Читайте також: Астрономи виявили рідкісну систему з коричневого карлика і невеликої планети

berkeley.edu

Подальші дослідження показали, що раніше пояс матеріалу простягався набагато далі, а поруч з планетою він стає значно тонше. На думку дослідників, це свідчить про те, що планета "увібрала" в себе частину матеріалу.

Вчені припускають, що явище, яке змінило вигляд зоряної системи, сталося зовсім недавно. На їхню думку, процеси, які відбувалися в виявленій зоряній системі, дуже нагадують ті, які колись сформували сучасний вигляд Сонячної системи.

Раніше повідомлялося про те, що астрономи виявили найдальший об'єкт Сонячної системи. Карликова планета розташовується у три рази далі від Сонця, ніж Плутон. Вона рухається по незвичайній орбіті, що може свідчити про вплив невідомих планет або сусідніх зірок.