Астрономи виявили найменшу з відомих чорних дір

Астрономи виявили найменшу з відомих чорних дір Маса чорної діри становить всього 3,3 сонячних © NASA
Чорна діра може відноситися до нового класу подібних об'єктів.

Астрономи з Університету штату Огайо заявили про те, що їм вдалося виявити найменшу з відомих чорних дір. Дослідники вважають, що вона може належати до нового класу подібних об'єктів, повідомляється на сайті установи.

Зазначається, що дослідники запропонували новий метод пошуку чорних дір, який і дозволив їм виявити новий об'єкт. На даний момент астрономи ділять чорні діри на два класи: чорні діри сонячних мас (їхні маси становлять приблизно 5-30 сонячних) і надмасивні чорні діри, маса яких перевершує сонячну в кілька мільйонів разів. Відоме також існування чорних дір середньої маси (10-100 тисяч сонячних).

У ході нового дослідження вчені вивчили дані, які були отримані в ході Apache Point Observatory Galactic Evolution Experiment (APOGEE). У результаті їм вдалося виявити незвичайну подвійну систему. Червоний гігант обертався навколо чогось з масою, набагато меншою, ніж у відомих чорних дір, але набагато більшою, ніж у нейтронних зірок.

Після додаткових розрахунків та аналізу нових даних, дослідники зрозуміли, що виявили чорну діру масою 3,3 сонячних.

"Ми запропонували новий метод пошуку чорних дір, а також потенційно відкрили одного з перших представників класу чорних дір низької маси, про існування яких астрономам нічого не було відомо", - заявив провідний автор дослідження Тодд Томпсон.

У серпні, астрономи виявили ультрамасивну чорну діру, яка знаходиться в центрі галактики Holmberg 15A на відстані 700 мільйонів світлових років від Землі. Маса чорної діри оцінюється в 40 мільярдів сонячних, що робить її рекордсменом серед подібних об'єктів. Особливість Holm 15A* не тільки в її масі, але і розмірі горизонту подій. Він становить 790 астрономічних одиниць (астрономічна одиниця дорівнює відстані від Землі до Сонця). Для порівняння, діаметр Сонячної системи - близько 250 астрономічних одиниць.