Астрономи виявили кілька стародавніх гігантських галактик

Астрономи виявили кілька стародавніх гігантських галактик Астрономам вдалося відкрити 39 древніх галактик © spacetelescope.org
Галактики з'явилися в перші два мільярди років після Великого вибуху.

Астрономи об'єднали дані декількох обсерваторій і відкрили 39 раніше невідомих стародавніх масивних галактик. Дослідники вважають, що галактики можуть багато розповісти про еволюцію Всесвіту і допомогти розкрити таємницю темної матерії, повідомляє EurekAlert!.

Дослідники відзначають, що ці галактики були невидимі для телескопа "Хаббл" через те, що світло, що йде від них, дуже слабке. Крім того, вони знаходяться дуже далеко і світло "розтягується" по мірі розширення Всесвіту: подорожуючи в просторі світло зміщується в червону сторону спектра. Дослідники підозрювали їхнє існування оскільки його ознаки були помічені на даних телескопа "Спітцер", але підтвердити їх вдалося за допомогою даних обсерваторії ALMA.

Ще однією причиною, через яку галактики залишалися невидимими для вчених, був космічний пил. Великі галактики, навіть більш молоді, часто оповиті пилом, який заглушає їхнє світло більше, ніж невеликі.

Всього вченим вдалося виявити 39 галактик, які з'явилися в перші два мільярди років після великого вибуху. Дослідники відзначають, що відкриття такої великої популяції великих і багатих пилом древніх галактик може допомогти переглянути поточні моделі, що описують ранній Всесвіт, і дозволить більше дізнатися, зокрема, про еволюцію надмасивних чорних дір.

Раніше астрономи помітили, що невелика галактика, розташована в групі Скульптор, поступоворуйнується гравітаційним впливом гігантської галактики, розташованої по сусідству з нею. Виявлена галактика належить до типу карликових сфероїдальних галактик, але, на відміну від інших подібних галактик, вона має витягнуту форму, спрямовану в бік NGC 253. Така форма галактики може вказувати на те, що на неї діє гравітаційний вплив більшої галактики, який сильніше діє на ближній бік.