Астрономи відкрили зірку з дуже низьким вмістом заліза

Астрономи відкрили зірку з дуже низьким вмістом заліза Вчені знайшли зірку з дуже низьким вмістом заліза © spacetelescope.org
Зірка знаходиться в Чумацькому Шляху.

Астрономи заявили про те, що їм вдалося відкрити зірку з дуже низьким вмістом заліза. Як повідомляє "Популярная механика", зірка під позначенням SMSS 1605-1443 знаходиться в Чумацькому Шляху, на відстані 36 тисяч світлових років від Землі.

Зірка була знайдена в ході огляду неба, здійснюваного телескопом SkyMapper, а потім була вивчена за допомогою спектрографів WIFES на телескопі ANU та спектрографа MIKE на одному з Магелланових телескопів.

Зірка – червоний гігант, її ефективна температура досягає 4575 градусів Цельсія, а от її металлічність оцінюється в -6,2. Металлічность пов'язують з віком зірки. Найдавніші зірки складалися з водню і гелію, а також невеликої кількості літію та берилію, і тільки пізніше в їхніх надрах утворилися більш важкі елементи, які потім були викинуті в міжзоряний простір. Таким чином, більш молоді зірки містять більше металів.

При цьому дослідники виявили, що SMSS 1605-1443 багата вуглецем, кальцієм, магнієм і титаном. Фахівці припускають, що відкрита зірка була збагачена залишками речовини наднової зірки населення III, мала масу приблизно в 10 сонячних.

Дослідники відзначають, що SMSS 1605-1443 - зірка з найнижчим вмістом заліза середовищ відомих на даний момент.

Раніше повідомлялося про те, що вчені виявили найяскравішу наднову зірку у Всесвіті. ASASSN-15lh у два рази яскравіша за зафіксований раніше максимум для наднових, в тисячі разів яскравіша за "нормальних" наднових і в 50 разів яскравіша за нашу галактику Чумацький Шлях.