Астрономи відкрили чотири "танцюючі" величезні планети

Астрономи відкрили чотири "танцюючі" величезні планети Чотири планети "танцюють" одна з одною © NASA
Планети взаємодіють одна з одною через силу тяжіння.

Вчені за допомогою телескопа "Кеплер" відкрили незвичайну систему Kepler-223, що складається з чотирьох планет-гігантів, які обертаються в своєрідному танці - періоди їхнього обертання відносяться один до одного як натуральні числа. Результати досліджень вчених були опубліковані в журналі Nature.

Як заявив один з авторів відкриття Ерік Форд, "система Kepler-223 стала незвично стабільною в довгостроковому періоді часу завдяки тому, що чотири її планети взаємодіють одна з одною через силу тяжіння, "танцюючи" одна з одною і кружляючи навколо зірки. Періоди орбіт цих планет співвідносяться як числа 3 і 4, 4 і 6, 6 та 8, що говорить про один, єдино можливий сценарій їх народження".

Система Kepler-223 розташовується на відстані 4,5 тисяч світлових років від Землі. До неї входять чотири газових гіганта, діаметр яких перевершує діаметр нашої планети в 5-6 разів. Вони були відкриті ще чотири роки тому, і тоді у вчених з'явилися підозри, що обертання двох близьких до зірки планет і двох далеких гігантів було синхронізовано одне з одним.

Група Форда повторно проаналізувала дані і провела додаткові спостереження, які показали, що всі чотири планети "танцюють разом, перебуваючи в резонансі 3:4:6:8. Це побило рекорд системи Gliese 876, обертання трьох планет в якій синхронізуються між собою, і розповіло вченим про те, як могли народитися планети-гіганти в нашій Сонячній системі.

На думку дослідників, Юпітер, Сатурн, Нептун і Уран мігрували з далеких околиць Сонячної системи. Планетний "балет" в виявленій системі говорить про те, що така міграція була можлива.

Раніше повідомлялося про те, що астрономи відкрили нову карликову планету Сонячної системи. 2015 KH162 розташовується на відстані 9,3 мільярдів кілометрів від Сонця, майже в два рази далі, ніж Плутон. Діаметр планети склав 400-800 кілометрів, а повний оборот навколо Сонця вона здійснює за 500 років.